شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 24525
آغاز مانور نظامی-دریایی آمریکا، ترکیه، رومانی و اوکراین در دریای سیاه
مانورهای مشترک نظامی-دریایی آمریکا، ترکیه، رومانی و اوکراین در سواحل دریای سیاه آغاز شده که به گفته رئیس پنتاگون، هدف از آن اقدامات مشترک در راستای راهکار "بازدارندگی یکپارچه" تهدیدات نظامی آینده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دفتر مطبوعاتی فرماندهی نیروی دریایی اوکراین اعلام کرد که نیروهای نظامی-دریایی و کشتی‌های این کشور در مانورهای آموزشی مشترکی به همراه نیروها و کشتی‌های نیروهای دریایی آمریکا، ترکیه و رومانی که روز شنبه در مناطق ساحلی دریای سیاه آغاز شده، مشارکت دارند.  
طبق این اطلاعات، از جمله کشتی‌های اعزام شده به دریای سیاه برای این منظور، کشتی فرماندهی "مانت وینتی" ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکاست. علاوه بر این، هواپیمای گشت پی-8 "Poseidon" و بالگردهای جنگی نیروهای دریایی ایالات متحده نیز در این مانورها شرکت دارند.
این فرماندهی با اشاره به اینکه بطور کلی 7 کشتی نظامی، از جمله دو کشتی از نیروی دریایی اوکراین، در این رزمایش مشارکت دارند و هدف از این تمرینات نظامی مشترک کار به روی همکاری نیروهای شرکت کننده در ترکیب گروه‌های تاکیتکی چندملیتی بر اساس استانداردهای ناتو و بالا بردن سطح آمادگی رزمی نیروها و هماهنگی اقدامات در عملیات مختلف دریایی است.  
در این رابطه، "لوید آستین" وزیر دفاع ایالات متحده نیز امروز در پیامی توئیتری نوشت: مانورهای مشترک نیروهای دریایی آمریکا، ترکیه، رومانی و اوکراین در آب‌های دریای سیاه، یکی از اجزای مهم مجموعه اقدامات در راستای تحقق راهکار بازدارندگی یکپارچه است.
وی یادآور شد: «من غالباً درباره دکترین "بازدارندگی یکپارچه" بعنوان عاملی موثر در بازدارندگی در برابر تهدیدات نظامی آینده صحبت کرده‌ام. یکی از ابعاد مهم این راهکار برگزاری "مانورهای مشترک زمینی،هوایی و دریایی" است و این مانورها در همین راستا برنامه ریزی شده است.»
در حال حاضر ناوشکن موشک انداز "پورتر" (Porter)، کشتی فرماندهی "مانت ویتنی" (MountWhitney) و تانکر "جان لنتهال" (JohnLenthall) در ترکیب گروه کشتی‌های آمریکا در منطقه دریای سیاه حضور دارند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که کلیه فعالیت‌های کشتی‌های آمریکایی در سواحل دریای سیاه را زیر نظر دارد.  
 
  https://ccsi.ir//vdchmmni.23nkidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه