جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 24517
روسیه در حال ساخت سامانه موشکی جدید اس-۵۵۰ است
وزارت دفاع روسیه با تشریح نشست‌های اخیر ولادیمیر پوتین با مقامات نظامی و تأکید وی بر لزوم توسعه سیستم‌های دفاع هوایی این کشور، از ساخت سامانه جدید موشک‌های ضدهوایی اس-۵۵۰ در روسیه خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت دفاع روسیه چند روز پس از برگزاری سری نشست‌های نظامی با حضور "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری این کشور، اعلام کرد که سامانه جدید موشک‌های ضدهوایی اس-550 در روسیه در حال ساخت است.
این وزارتخانه جزییاتی در رابطه با مختصات این سامانه دفاع ضدموشکی فاش نکرده است.
نشست‌های رئیس جمهوری روسیه با مقامات بلندپایه وزارت دفاع و مجتمع صنایع نظامی این کشور طی روزهای اول تا سوم ماه نوامبر (10 الی 12 آبان ماه) در بندر سوچی در جنوب این کشور برگزار شد.
در بیانیه وزارت دفاع یادآوری شده است که طی این نشست‌ها ولادیمیر پوتین تأکید خاصی بر اهمیت توسعه سامانه‌های دفاع ضدهوایی و پدافند هوایی میهنی و همچنین لزوم تحویل هرچه سریع‌تر سیستم‌های اس-350، اس-500 و اس-550 به نیروهای مسلح روسیه داشت.
در این بیانیه آمده است: «طی این نشست‌ها بطور جداگانه مسئله نوسازی تجهیزات ناوگان نظامی-دریایی، تجهیز کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه به انواع موشک‌های کروز، بالستیک و مافوق صوت و دیگر سلاح‌های جدید مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این مسائل مربوط به توسعه مجتمع صنایع دفاعی روسیه، بعنوان یکی از جهت گیری‌های دارای اولویت ساخت تجهیزات و تسلیحات نظامی برای نیروهای مسلح نیز مورد بررسی قرار گرفت.»
لازم به یادآوری است که در اواسط ماه اکتبر (مهر ماه) سامانه دفاع ضدموشکی اس-500 پس از گذراندن انواع آزمایشات دولتی، به ارتش پانزدهم نیروهای مسلح روسیه که ایجاد پوشش دفاعی برای شهر مسکو و منطقه صنعتی مرکزی روسیه را برعهده دارد، تحویل داده شد
 
 
  https://ccsi.ir//vdciywar.t1a5z2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه