پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 24515
توافق روسیه و واتیکان برای افزایش همکاری در نهادهای بین‌المللی
وزیر امور خارجه روسیه پس از گفتگو با پل ریچارد گالاگر، وزیر خارجه واتیکان گفت، مسکو و واتیکان برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در آژانس‌های بین‌المللی و اروپایی به منظور حمایت از مسیحیان، به توافق رسیدند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، طرفین در جریان گفتگوهای خود به طور خاص بر منطقه خاورمیانه به ویژه تحولات سوریه، لیبی و عراق تمرکز کردند.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: همچنین از منظر وضعیتی که جوامع مسیحی در این کشورها دارند، ما توافق کرده‌ایم همکاری‌ها را در این زمینه - حمایت از مسیحیان - در سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای اروپا تقویت کنیم.
وی گفت که روسیه از تلاش‌های واتیکان با هدف "تقویت ثبات بین‌المللی، حل و فصل مسالمت‌آمیز شرایط درگیری و توسعه گفت‌وگوی بین کلیساها" استقبال می‌کند.
لاوروف گفت: ما در مورد نیاز به حفاظت از نهاد خانواده، هم‌نظر هستیم؛ ما توافق کردیم که تلاش‌ها را در سکوهای بین‌المللی برای دفاع از ارزش‌های معنوی و اخلاقی پایدار مسیحی، هماهنگ کنیم.
وزیر خارجه روسیه در ادامه با بیان اینکه مسکو "علاقه‌مند به تقویت بیشتر ارتباطات علمی و دانشگاهی" با واتیکان است، افزود: برنامه‌ریزی برای امضای توافق‌نامه در مورد به رسمیت شناختن متقابل تحصیلات، صلاحیت‌ها و مدارک‌ تحصیلی در نظر گرفته شده است تا این امر را تسهیل کند.
 
  https://ccsi.ir//vdcgnn9x.ak9tq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه