جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 24511
آنکارا لایحه تمدید حضور نظامیان ترکیه در جمهوری آذربایجان را به پارلمان ارسال کرد
دولت ترکیه از ارسال لایحه تمدید حضور نظامیان ترکیه در جمهوری آذربایجان به پارلمان این کشور خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، لایحه تمدید حضور نیروهای نظامی ترکیه در جمهوری آذربایجان از سوی دولت ترکیه به مجلس ملی این کشور ارسال شد.
در این لایحه مدت حضور نیروهای نظامی ترکیه در جمهوری آذربایجان برای یکسال دیگر اعلام شده است. تعداد نیروهای نظامی ترکیه در جمهوری آذربایجان به طور رسمی اعلام نشده اما در سال گذشته اعلام شد که 1270 نفر در این کشور حضور دارند.
در لایحه، هدف از حضور نیروهای نظامی ترکیه در جمهوری آذربایجان را حمایت از حقوق مردم جمهوری آذربایجان از جمله دفاع از تمامیت ارضی آنها در چارچوب حقوق بین الملل و حاکمیت ملی مشروع جمهوری آذربایجان، حمایت قاطع از باکو و نیز حفظ صلح و ثبات در این منطقه عنوان شده است.
اوایل ماه جاری نیز پارلمان ترکیه با درخواست ریاست جمهوری مبنی بر تمدید اعطای مجوز انجام عملیات نظامی در خاک سوریه و عراق برای 2 سال دیگر موافقت کرده بود.
حضور نظامی نیروهای نظامی ترکیه در سوریه و عراق منجر به تنش هایی بین دولتهای این کشورها شده است.
در جنگ 44 روزه سال گذشته قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به آزاد سازی بخش هایی از خاک جمهوری آذربایجان از اشغال ارمنستان شد، نیروها و تسلیحات ترکیه نقش به سزایی ایفا کردند. پهپاد بیرقدار یکی از این تسلیحات بود که الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز به نقش آن اشاره کرده است.
 
  https://ccsi.ir//vdccspqi.2bq0s8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه