جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 24498
باکو - ایرنا - «اریکا اولسون» معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور کشورهای قفقاز جنوبی، اروپای جنوبی و مناقشات منطقه ای دیروز (جمعه) در قالب سفر منطقه ای وارد باکو شد و با رییس جمهوری آذربایجان دیدار کرد.
به گزارش سایت ریاست جمهوری آذربایجان، در دیدار اولسون با «الهام علی اف» روابط و تعاملات جمهوری آذربایجان و آمریکا موفقیت آمیز عنوان شد و همکاری های دو کشور در حوزه انرژی را ثمر بخش توصیف کردند. 
بر اساس گزارش این سایت، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در این دیدار علاقمندی ایالات متحده برای گسترش همکاری با جمهوری آذربایجان را اعلام کرد.
بنا به این گزارش، در این دیدار همچنین وجود فرصت های جدیدی برای همکاری منطقه ای مورد تاکید قرار گرفت و در باره چشم اندازی همکاری باکو و واشنگتن تبادل نظر شد .
معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در قالب سفر به منطقه قفقاز جنوبی از گرجستان و ارمنستان نیز دیدار کرده است .
اولسون در ایروان نیز با سفیران آمریکا در ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.
سفارت آمریکا در جمهوری آذربایجان نیز امروز ( شنبه ) از اختصاص 500 هزار دلار از سوی واشنگتن برای مین زدایی در جمهوری آذربایجان، خبر داده است .
این کمک مالی آمریکا برای ایجاد ظرفیت فنی نهادهای مین زدایی جمهوری آذربایجان برای پاکسازی مین های مرگبار و مهمات منفجر نشده در سرزمینهای آزاد شده قره باغ هزینه خواهد شد .
دولت باکو همچنین مدتی پیش علاقمندی برای حضور شرکت های آمریکایی در روند بازسازی سرزمینهای آزاد شده این کشور در قره باغ را اعلام کرده است .
https://ccsi.ir//vdcg7t9x.ak9ty4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه