سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ , 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 24480
تاکید رئیس جمهور ترکمنستان برضرورت نظارت مستمر بر وضعیت بازار
رئیس جمهور ترکمنستان بر ضرورت نظارت مستمر بر وضعیت بازار و رفع برخی نابسامانی‌ها در تأمین مایحتاج ضروری مردم تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در پی کمبود نان و مواد غذایی در ترکمنستان،  «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور این کشور دستور داد تا بازار مواد غذایی این کشور تحت کنترل قرار گرفته و با خاطیان برخورد شود.
بر اساس این گزارش، دستورات مربوطه امروز به «چاری گیلدیوف»  معاون نخست‌وزیر و مسئول بخش بازرگانی و تجاری ترکمنستان، در جلسه کاری مربوط به وضعیت مجتمع تجاری کشور و وظایف اولویت‌دار برای توسعه بیشتر آن داده شد.
بردی محمداف گفت: فصل زمستان نزدیک است که در این راستا باید بر عرضه اجناس و محصولات مختلف به بازارها و فروشگاه ها به‌ ویژه در روزهای تعطیل نظارت جدی صورت گیرد و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود.
رئیس‌جمهور دستور داد: اجرای برنامه احداث موسسات واسطه کوچک، متوسط ​​و بزرگ برای واردات محصولات جایگزین ممنوع شود تا تولید آن دسته از کالاهایی که ترکمنستان  توانایی
آن را دارد، افزایش یابد.
همچنین در این نشست در ارتباط با نزدیک شدن به روز جهانی بی‌طرفی و سال نو، به معاون نخست‌وزیر و وزیر بازرگانی و روابط اقتصادی خارجی ترکمنستان دستور داده شد، با توجه به تقاضای فزاینده برای کالاهای مصرفی، تدابیری برای تأمین بازار داخلی اتخاذ کنند.
به گزارش خبرگزاری دولتی ترکمنستان، بردی محمداف همچنین دستور داد تا تعامل موثر بین شرکت های تجاری و صنعتی به منظور اطمینان از ایمنی محصولات و تحویل آنها
به صورت تازه و با قیمت مناسب به خریدار برقرار شود.
 
 

  https://ccsi.ir//vdchvkni.23nk6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه