شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 2447
محبوبيت زياد غذاهاي ايراني در ارمنستان

غذاهای ایرانی روی عادات غذایی بسیاری از مردم جهان از جمله مردم ارمنستان تاثیر زیادی گذاشته است. به گزارش واحد مرکزی خبر، غذاهای کاملا ایرانی از جمله سبزی پلو با ماهی، خورشت بادنجان ، کوکو سبزی، کتلت، آبگوشت وانواع آش در فهرست غذاهای رستوران های ارمنستان به چشم می خورد. آشپز یکی از این رستوران ها دراین باره گفت: شکی نیست که آشپزی ایرانی تاثیر خود را بر بخش‌های اعظمی از جهان گذاشته است.
آبگوشت که از غذاهای کهن ایرانیان است به غذای ملی ارمنی ها تبدیل شده است. یک سرآشپز ارمنی با بیان اینکه آبگوشت خاص جوامع شهری و روستایی است،گفت: همجواری ارمنستان با ایران موجب ترکیب شدن فرهنگ‌های غذایی این کشورها و به وجود آمدن یک سبک منحصر به فرد در آشپزی شده است. همچنین انواع آش ایرانی ازجمله آش ماست در ارمنستان رواج زیادی دارد.
حلیم نیز از معروفترین آش های ایرانی است که در ارمنستان غذای سنتی محسوب می شود و هرسال در اواخر تابستان درمنطقه «موسالر» ارمنستان ، حلیم نذری بین مردم توزیع می شود. یکی دیگر از غذاهای که هم در ایران و هم در ارمنستان طرفداران بسیار دارد انواع دلمه است که سالی یک بار نیز جشنواره دلمه در یکی از مناطق ارمنستان برگزار می شود.

https://ccsi.ir//vdci.5arct1a5ybc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه