شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : 23211
تبریک رییسان جمهوری تاجیکستان و ایران به مناسبت روز استقلال ازبکستان
رییسان جمهوری تاجیکستان و ایران در پیام های جداگانه فرارسیدن بیست و نهمین سالگرد استقلال ازبکستان را به همتای ازبکستانی خویش و ملت این کشور تبریک گفتند.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ازبکستان، در پیام امامعلی رحمان به شوکت میرضیایف آمده است که ازبکستان در دوران استقلال خود به رشد و پیشرفت زیادی دست یافته است که موجب افتخار تاجیکستان نیز هست.
رحمان می افزاید: ازبکستان در این سالها به تحولات مهمی در ساختاردولت، تضمین توسعه اقتصادی پایدار و تقویت اقتدار خود در صحنه بین ‌الملل دست یافته است و ما همیشه ازاین دستاوردهای همسایه نزدیک خود خوشحالیم و برای تقویت و گسترش مداوم روابط دوستی ازبکستان وتاجیکستان و همکاری چند جانبه برای منافع مردم دو کشور اهمیت زیادی قائل هستیم.
امامعلی رحمان با تاکید بر اینکه گسترش مناسبات با ازبکستان دراولویت سیاست خارجی تاجیکستان قرار دارد ابراز اطمینان کرد که روابط همسایگی خوب بین دو کشور که از سنت های غنی تاریخی برخوردارند، در مسیر همکاری سازنده و به صورت پویا ادامه خواهد یافت.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران هم روز سه شنبه در پیامی به «شوکت میرضیایف» تاکید کرد: اشتراکات فرهنگی و تشریک مساعی دوجانبه، نقش قابل توجهی در گسترش و تداوم تعاملات در شرایط ناشی از بحران جهانی ویروس کرونا داشته است.
روحانی ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های ایران و ازبکستان در جهت تامین منافع دو ملت بیش از پیش تحکیم و تعمیق یابد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در این پیام برای دولت و مردم ازبکستان سلامتی، موفقیت، رفاه و بهروزی آرزو کرده است.
ازبکستان در اول سپتامبر 1991، استقلال خود را از اتحاد جماهیر شوروی اعلام کرد.
 
 
  https://ccsi.ir//vdcizrar.t1apz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه