جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 2233

«نظامی قاضی اف»، معاون رئيس‌جمهور داغستان، با حضور در كنفرانس «تمدن اسلامی و جهان مدرن» گفت: برگزاری اين نشست بين‌المللی و همچنين ساير نشست‌های اسلامی در داغستان نه تنها در سطح علمی، بلكه در زندگی عمومی نيز يك رويداد مهم محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه منطقه اروپا، اين كنفرانس در چارچوب هشتادمين سالگرد تأسيس دانشگاه دولتی داغستان، در سالن اجتماعی دانشكده فيزيك دانشگاه دولتی داغستان و به ابتكار و همكاری اين دانشگاه، دانشگاه دولتی مسكو به نام «م.لوموناس اف»، مؤسسه قوم‌شناسی و انسان‌شناسی فرهنگستان علوم روسيه، مؤسسه تاريخ، مركز علمی باستان‌شناسی و قوم‌شناسی داغستان برگزار شد و در آن گروهی از دانشمندان و كارشناسان از جمهوری آذربايجان و جمهوری اسلامی ايران شركت كردند.
«مرتضعلی ربدن اف»(Murtazali Rabadanov)، رئيس دانشگاه دولتی داغستان، طی سخنرانی خود در مراسم افتتاح كنفرانس با استقبال گرم از شركت‌كنندگان تصريح كرد: اين نشست به منظور ۸۰ سالگی اين دانشگاه برگزار شده است.
معاون رئيس‌جمهور داغستان با استناد به پيام «مگاميد سلام مگاميد اف»(Magomedov Magomedsalam)، رئيس‌جمهور داغستان به شركت‌كنندگان اين كنفرانس تأكيد كرد: تاريخ حضور اسلام در داغستان به بيش از ۱۳ قرن پيش باز می‌گردد و ما نظام اخلاقی اسلام را، كه مبتنی بر ارزش‌های محبت‌، عدالت، صلح و مهربانی است، ارج می‌نهيم.
وی افزود: دين اسلام طی قرن‌ها حضور خود در داغستان در تحكيم دوستی و تفاهم ميان نمايندگان قوم و اديان مختلف نقش به‌سزايی داشته است.
گفتنی است، اين نشست طی روزهای ۲۱ و ۲۲ مهرماه، در شهر « ماخاچ قلعه»، پايتخت جمهوری داغستان برگزار شد.

https://ccsi.ir//vdcb.fb5urhb5fiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه