جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 21437
آتامبایف قرقیزستان را ترک کرد
آلماس‌بیک آتامبایف رئیس‌جمهور سابق قرقیزستان ظهر امروز این کشور را ترک کرد.
  به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از AKIpress، آلماس‌بیک آتامبایف رئیس‌جمهور سابق قرقیزستان ظهر امروز در ساعت 13:48 به وقت محلی از پایگاه هوایی کانت از این کشور خارج شد.
آتامبایف و هیئت همراهش با استفاده از یک سوپرجت سوخوی 100 بیشکک را به مقصد مسکو ترک کرد. در این هیئت آسل کدورانوا، کوندوز جلدوبایوا، مورادیل مادمینوف، ایرینا کاراموشکینا، تمیرلان سلطانبکوف از نمایندگان پارلمان قرقیزستان به همراه تعدادی از اعضای شورای سیاسی حزب سوسیال دموکراتیک قرقیزستان قرار دارند.
بیش از 300 نفر از هواداران رئیس جمهور پیشین قرقیزستان وی را از محل زندگی اش در روستای کوی تاش در حومه بیشکک تا پایگاه هوایی کانت بدرقه کردند.
آتامبایف وعده داد که فردا ساعت 7 بعد از ظهر به قرقیزستان باز خواهد گشت.
هفته گذشته آتامبایف، در دیدار با یکی از خبرنگاران، گفته بود که قصد دارد برای چند روز به روسیه سفر کند. آتامبایف در این زمینه اظهار داشته بود: "اگر خدا بخواهد، هفته آینده. واضح است که هیچ کس از من نخواسته که کشور را برای چند روز ترک کرده و به روسیه بروم. من می‌دانم که شخص میزبان و دعوت‌کننده من تلاشش را برای خوب برگزار شدن همه چیز انجام می‌دهد. ما باید به خودمان، خداوند و برای دوستان واقعی‌مان امیدوار باشیم، اما برای همه چیز هم آماده باشیم."
پارلمان قرقیزستان مصونیت قضایی رئیس‌جمهور سابق این کشور را تعلیق کرده است. آتامبایف همچنین 3 احضاریه برای بازجویی به عنوان شاهد را در پرونده آزادی غیرقانونی عزیز باتوکایف دریافت کرده است. باتوکایف در جریان درگیری‌های سال 2005 متهم به مشارکت در قتل چند نماینده پارلمان شده و برای 15 سال زندانی شده بود. با این حال پس از ارائه اسناد و مدارکی دال بر بیماری سرطان خون، وی از زندان آزاد شده و به خارج از کشور گریخت. با این حال وکیل آتامبایف گفته است تصمیم پارلمان برای لغو مصونیت قضایی روسای جمهور سابق و تشکیل کمیسیون ویژه کاملا غیرقانونی بوده و فاقد صلاحیت است و آتامبایف صریحا حضور در ساختارهای اجرای قانون و وزارت کشور را رد کرده است.
 
  https://ccsi.ir//vdcgut9x.ak9qw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه