شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : 1842
انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشگاههاي تهران در خصوص وقایع آذربایجان و گرجستان:

حرکت مردمی به سوی اسلام قطعی است/ سیاست های سرکوبگرایانه از پیش شکست خورده اند

انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشگاههاي تهران ضمن صدور بيانيه اي با انتقاد از قانون جديد و ضد اسلامي دولت گرجستان و جمهوری آذربایجان تاكيد كرد: نخبگان وسیاست مداران ایران اسلامی در برخورد با اعمال و رفتارهای ضد اسلامی حکومتها ی وابسته ی به آمریکا ،مواضع صریح شفافي داشته باشند.
به گزارش خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو» متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:

بسمه تعالي
باز دست منحوس دشمنان اسلام و مسلمانان از آستین دولتی وابسته بیرون آمد و این بار در گرجستان و پیشتر از آن در آذربایجان بر سر مسلمانان مظلوم این کشورها فرود آمد. دوباره شاهد محدودیت دیگری برای مسلمانان این کشورها که لقب دروغین جمهوری را به یدک میکشند هستیم. کشورهایی که تحت حمایت سردمداران جهان به اصطلاح خودشان آزاد! هستند و به عنوان نمونه های موفق در توسعه سیاسی لیبرال به جهانیان معرفی می شوند.

کشورهایی که سالهاست در جو خفقان سیاسی و پلیسی به اسم توسعه غوطه میخورند و ناجوانمردانه ریشه های هرآنچه راهی غیر راه انها را پیش پای مردم می نهد،قطع میکنند و این بار با ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاهها به جنگ حبل المتین الهی آمده اند.

واکاوی چرایی اینچنین اتفاقاتی در این کشورها که اکثریت جمعیت آنها مسلمان هستند توجه به نکات زیر را می طلبد:

مبارزه ی حکومتهای لائیک باحجاب در دانشگاهها از این روست که قشر دانشگاهی تاثیر زیادی بر فضای یک کشور دارند.

وقتی حجاب در میان دانشگاهیان این کشورها که سالها تحت سیطره رژیمهای ضد دین چه در دوره شوروی و چه در حال حاضر هستند، افزایش یابد یعنی قشر نخبه ی یک ملت که عصاره ی آن ملت است به گونه ای خلاف دولت وحکومت آن کشور می اندیشند و این به معنای شکست سیاستهای دین زدایانه این کشورهاست و تلاش برای ممنوعیت حجاب تلاشی مذبوحانه برای پاک کردن آثار حرکتی است که برخلاف خواست دولت مردان تحت حمایت نظام ناعادلانه جهانی به رهبری آمریکا شکل گرفته است.

آنچه مشخص است اینکه اینگونه سیاست های سرکوب گرانه ی ضد آزادی راه بجایی نمیبرد چرا که اراده مردم در بازگشت به اسلام به قدری عمیق است که با فشارهایی از این دست سست نخواهد شد.تجربه ی ایران دوره پهلویوترکیه آتاترک و... موید این مطلب است.

آنچه در این جا مهم است چرایی انجام این سیاستهای غلط است که تاریخ نشان داده است نمی توانند سد راه خداجویانه ومتعالی مردم تحت ستم گردند.اینجا بازپای عوامل خارجی در میان است که با تحمیل اینگونه سیاستها و درچهارچوب به اصطلاح نسخه های توسعه ی سیاسیی خطی سعی می کنند فرهنگ یکپارچه ی مدرنیسم رادر سرتاسر جهان به ملتها تحمیل کنندو همچنین ازنگاهی دیگردر مورد گرجستان وآذربایجان مانع نفوذ فرهنگی انقلاب اسلامی ایران در این کشورهای نزدیک به مرزهای ایران شوند، نفوذی که خطر آن برای منافع قدرتهای سلطه گر خارجی به ویژه سگ نگهبان جهان آزاد" آمریکا" با توجه به تاثیر پذیری جنبشهای اخیر در جهان اسلام بسیار زیاد و مقابله شدید با آن برای آنها حیاتی تر شده است.

چرا که افزایش موج اسلام خواهی به زودی به همان نتیجه ای خواهد رسید که ایران دوران پهلوی به برکت چنگ زدن به حبل متین الهی به آن رسید وآنچه به عنوان بیداری اسلامی در منطقه درجال وقوع است دلیل قاطعی بر عمق و قدرت جریان اسلام گرایی انقلابی به رهبری فکری و معنوی انقلاب اسلامی ایران در کشورهایی است که سالها تحت حکومت وابستگان فکری وسیاسی جهان غرب و در راس آنها آمریکا بوده اند. به عنوان شاهدی دیگرروند روبه رشد گرایشات اسلامی در ترکیه آن هم در شرایطی که همواره پس از دوره ی اسلام زدایی آتاترک واعقاب آن حکومتی لائیک عهده دار اداره ی این کشور بوده است ، نشان دهنده ی بازگشت دوباره روحیه ی اسلام انقلابی به مردم این کشور است که نتیجه ی آن به قدرت رسیدن حزب عدالت وتوسعه با شعارهای اسلام گرایانه است.

گرچه این حزب به رهبری اردوغان ادعای لایسیته دارد اما نباید فراموش کرد که ازعوامل عمده ی به قدرت رسیدن آنها شعارهای اسلام گرایانه ی آنهاست که نشان دهنده تعریف خواسته های ملت مسلمان ترکیه با توجه به محوریت اسلام است ودر اصل می شود این دوره را دوره ی گذاری دانست برای رسیدن مردم مسلمان ترکیه به حکومتی مبتنی بر مبانی واقعی اسلامی و پایان دوران یکی به نعل ویکی به میخ زدن دولت اردوغان باجایگزین شدن گرایشات نابتر اسلامی است.

در پایان مادانشجویان عضو انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاههاي تهران، توجه مردم مسلمان ایران ونخبگان وسیاست مداران ایران اسلامی را به این مهم جلب کرده، انذار میدهیم که باید در برخورد با اعمال و رفتارهای غیر انسانی و ضد اسلامی این حکومتها ی وابسته ی به آمریکا ،مواضع صریح شفاف ودر خور شان انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران در حمایت از مسلمانان این کشورها، داشته باشند.

همچنیین به آمریکا و ایادی و اعوان و انصارش در منطقه هشدار میدهیم که نخواهیم گذاشت که با اینچنین حرکات مذبوحانه ای اسیبی به اسلام و مسلمین بزنند. وباز تاکید میکنیم که بهعنوان بخشی از بدنه ی جنبش دانشجویی مسلمان وهمراه با آن، از حمایت مسلمانان مظلوم این کشورها دست نخواهیم کشید.

والسلام علی من التبع االهدی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد ، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران ، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم کرج

_____________________________________________________
شایان ذکر است که بنیاد مطالعات قفقاز از دلیل نام بردن کشور غرب گرای گرجستان در این بیانیه بی اطلاع بوده و در تحقیقات به عمل آمده، قانونی که منع حجاب در گرجستان را الزامی کرده باشد، پیدا نکرده است. لذا از تایید محتوایی این خبر ابراز تردید می نماید.

https://ccsi.ir//vdcg.t9qrak97xpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه