دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 1154

المار محمدیاراف وزیر خارجه آذربایجان روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: باکو پیشنهادات رئیس جمهور روسیه در مورد حل مناقشه قره باغ کوهستانی را بررسی میکند. سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با الهام علی رئیس جمهور آذربایجان بسته پیشنهادات رئیس جمهور روسیه در مورد حل مناقشه قره باغ کوهستانی را به وی تقدیم کرده است.
به گزارش خبرگزاری ترند، وزیر خارجه آذربایجان تصریح کرد: ما پیشنهادات رئیس جمهور روسیه را با دقت بررسی میکنیم. پس از آشنایی کامل به آن پاسخ خواهیم داد. کشورهای عهده دار ریاست گروه مینسک هم اکنون درک میکنند که وضع کنونی در منطقه به نفع کسی نبوده و زمان خروج نظامیان ارمنستان از سرزمینهای اشغالی آذربایجان فرارسیده است.
وی افزود: هم اکنون طرفین مناقشه قره باغ کوهستانی برای حل این مناقشه بر اساس "اصول مجدد مادرید" سعی میکنند. ارمنستان باید درک کند که این روند را باید بدون هیجان ادامه دارد. در مرحله اول ارمنستان باید در اسرع وقت نیروهای خود را از سرزمینهای اشغالی آذربایجان خارج نماید، این عامل باعث برقراری ثبات در منطقه خواهد شد. این برای خود ارمنستان نیز سودمند خواهد بود.
در پی نشست سه جانبه رؤسای جمهور آذربایجان، ارمنستان و روسیه در شهر کازان، دمیتری مدودیف رئیس جمهور روسیه بسته پیشنهادات جدید خود در مورد حل مناقشه قره باغ کوهستانی را به رؤسای جمهور آذربایجان، ارمنستان ارسال کرده است.
لازم به یاد آوری بوده که در روز ۲۴ ماه ژوئن دور نهم مذاکرات سه جانبه الهام علی اف، سرژ سارکسیان و دمیتری مدودیف رؤسای جمهور آذربایجان، ارمنستان و روسیه در شهر کازان برگزار شد. در این دور مذاکرات نیز طرفین بخاطر موضع غیر سازنده ارمنستان نتوانستند در مورد حل مناقشه قره باغ کوهستانی به توافق عمومی دست یابند.

https://ccsi.ir//vdcc.pqsa2bqs0la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه