دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 3856
برگزاری مانور نظامی مشترک آمریکا و گرجستان در نزدیکی تفلیس

نیروهای متحرک تفنگداران دریایی آمریکا مستقر در منطقه دریای سیاه به همراه دسته چهارم پیاده نظام وزارت دفاع گرجستان مانور نظامی سالانه خود را در منطقه نظامی در نزدیکی تفلیس آغاز کردند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، سفارت آمریکا در تفلیس از برگزاری مانورهای مشترک تفنگداران دریایی آمریکا و دسته چهارم پیاده نظام وزارت دفاع گرجستان تحت عنوان «آجیل اسپریت ۲۰۱۲» (Agile Spirit ۲۰۱۲) از ۱۰ الی ۲۴ ماه مارس در منطقه نظامی «وازیان» در نزدیکی تفلیس، پایتخت گرجستان خبر داد.
براساس این اطلاعات، در این مانورها بیش از ۳۰۰ تفنگدار دریایی متعلق به نیروهای متحرک دریای سیاه آمریکا مستقر در منطقه مشارکت خواهند داشت. پایگاه اصلی نیروهای دریای سیاه آمریکا در شهر کنستانت (در کشور رومانی) مستقر است.
هدف از برگزاری این تمرینات نظامی مشترک، برقراری هماهنگی بیشتر نیروهای نظامی دو کشور و همچنین کمک به آنها به منظور تبادل اطلاعات و تجارب نظامی است.
مانورهای نظامی فوق بطور سالانه برگزار شده و یکی ازمولفه‌های مهم در عرصه همکاری‌های نظامی بین آمریکا و گرجستان بشمار می‌رود.
همکاری نظامی آمریکا و گرجستان همچنین شامل آموزش و آماده سازی نظامیان گرجستان توسط تفنگداران دریایی آمریکا برای مشارکت در عملیات حافظت از صلح در افغاستان است.
نیروهای متحرک دریای سیاه آمریکا بخشی از نیروهای تفنگداران دریایی این کشور محسوب می‌شوند. بر اساس اعلام سفارت آمریکا در تفلیس، این نیروها بر طبق اصل جابجایی در دریای سیاه، منطقه بالکان و قفقاز مشغول خدمت بوده و یکی از اصلی‌ترین وظایف آنها همکاری با کشورهای متحد آمریکا در منطقه و کمک به توسعه امکانات نظامی آنها با هدف تحکیم ثبات و صلح در منطقه است که بخاطر موقعیت راهبردی آن برای دولت آمریکا اهمیت زیادی دارد.

https://ccsi.ir//vdcd.k0s2yt0j9a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه