سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 14 May 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : 3808

وزیر دفاع ترکیه در رابطه با سیستم راداری سپر موشکی ناتو مستقر در خاک ترکیه تاکید کرد که این سیستم، سیستمی تهاجمی نبوده و صرفا کاربرد دفاعی دارد
به گزارش آران نیوز ، آقای عصمت ایلماز وزیر دفاع ترکیه در پاسخ به سوالی پیرامون سیستم راداری سپر موشکی ناتو در نزدیکی روستای کوره جیک در استان مالاتیای این کشور گفت که این سیستم جنبه تهاجمی نداشته و سیستمی دفاعی است.
ایلماز در ادامه اظهارات خود تصریح کرد با توجه به اینکه هدف از استقرار این سیستم در خاک ترکیه حمله به کشوری ثالث نمی باشد، لذا دلیلی برای نگرانی و ترس از این سیستم وجود ندارد.

وزیر دفاع ترکیه خاطرنشان کرد که پیش از این در منطقه شارکیشلا پایگاه راداری وجود داشت که تعطیل شده بود و وی پیشنهاد راه اندازی مجدد آن را داده، ولی برای سیستم راداری سپر موشکی ناتو بهترین نقطه، همان روستای کوره جیک در استان مالاتیا تشخیص داده شده است.

وی افزود این موضوع قراردادی بین ترکیه و آمریکاست و در راستای اهداف ناتو قرار دارد و این سیستم راداری حافظ کشورهای عضو این پیمان است و لذا هیچ کشوری که قصد تعرض نداشته باشد، دلیلی برای نگرانی از این سیستم ندارد.

اظهارات اخیر وزیر دفاع ترکیه در مورد سیستم راداری سپر موشکی ناتو در حالی عنوان می شود که علاوه بر کشورهای مستقل منطقه، بسیاری از محافل داخلی ترکیه و احزاب سیاسی این کشور بر ماموریت اصلی این سیستم در راستای حفاظت از منافع و امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده و با آن مخالفت می ورزند.

https://ccsi.ir//vdca.wnek49naa5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه