شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 3388

وزير امور خارجه تركيه با تاكيد بر ضرورت برقراري امنيت و ثبات در لبنان اعلام كرد كه بهار عربي ابتدا در اين كشور تحقق يافت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از روزنامه مصري اليوم السابع، احمد داود اوغلو، وزير امور خارجه تركيه كه براي شركت در كنفرانس "گذار به دموكراسي در كشورهاي بهار عربي" به لبنان سفر كرده است، در حاشيه ديدار با نجيب ميقاتي، نخست‌وزير اين كشور اعلام كرد: مي‌توانم بگويم كه بهار عربي براي رسيدن به دموكراسي در لبنان تحقق يافته و لبنان كشوري است كه انتخابات آزاد و عادلانه در آن برگزار شده و تفاهم سياسي در آن وجود دارد.

وي در ادامه افزود: امنيت لبنان براي تركيه بسيار حائز اهميت است چرا كه امنيت لبنان امنيت منطقه را تامين مي‌كند.

وي ابراز اميدواري كرد كه كشورهاي ديگر نيز از لبنان الگو بگيرند و انتخابات عادلانه و آزاد برگزار كنند و همه گروه‌هاي سياسي در اين كشورها نيز در روند سياسي كشور خود سهيم باشند.

وزير امور خارجه تركيه همچنين اعلام كرد كه وي حامل پيام دعوت رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه از نجيب ميقاتي براي سفر به تركيه است و اين پيام را به ميقاتي تحويل داده است.

داوود اوغلو روز شنبه نيز ديدارهايي با ميشل سليمان رئيس‌جمهوري، نبيه بري رئيس پارلمان لبنان و نجيب ميقاتي برگزار كرد و با مثبت ارزيابي كردن اين ديدارها اعلام كرد كه مسائل دوجانبه و تحولات منطقه موضوع اصلي مورد بحث در اين ديدارها بوده است.

https://ccsi.ir//vdcd.j0s2yt0sja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه