چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب : 3379

رييس مجلس شوراي اسلامي بر ضرورت استفاده ايران و تركيه از وزن خود براي ايجاد ثبات و امنيت در منطقه تاكيد كرد.
ایسنا: علي لاريجاني كه شامگاه جمعه پس از سفري دو روزه به تركيه وارد فرودگاه مهرآباد شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف و نتايج اين سفر تصريح كرد:‌ ايران و تركيه دو كشور قدرتمند و قوي در منطقه هستند كه بايد از وزن خود در منطقه براي ايجاد ثبات و امنيت استفاده كنند.

وي ادامه داد: بين دو كشور در بسياري از زمينه‌ها ايده‌هاي مشترك وجود دارد و فقط ممكن است در محاسبات، تفاوت آرايي داشته باشند.

رييس قوه مقننه، اين سفر را در نزديك‌تر شدن نگاه‌ ايران و تركيه به يكديگر موثر ارزيابي كرد و افزود: پروسه‌اي براي فهم بهتر و تصميمات صحيح‌تر در ايران و تركيه دنبال خواهد شد.

لاريجاني با اشاره به ديدارهاي خود با رييس پارلمان تركيه و وزير امور خارجه اين كشور اظهار كرد: بررسي رابطه دو پارلمان و همكاري كميسيون‌هاي مختلف و گروهاي دوستي پالماني دو كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت. همچين نقش دو پارلمان در برخي مسائل منطقه‌اي بين‌المجالس و همكاري‌هاي دو جانبه، بررسي و پيشنهاداتي در خصوص تسهيل روابط تجاري دو كشور ارائه شد.

وي با اشاره به سطح روابط تجاري دو كشور، آن را بسيار خوب و مطلوب ارزيابي كرد و يادآور شد: در اين ديدارها پيشنهاداتي براي تعرفه‌هاي ترجيحي در برخي پروژه‌ها، مطرح و در نهايت قرار شد در كميسيون مشترك دو كشور كه هفته آينده تشكيل مي‌شود، اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد.

رييس مجلس در پايان بار ديگر به نقش موثر ايران و تركيه در منطقه اشاره كرد و گفت: دو كشور در خصوص مسائل حساس منطقه گفت‌وگو كردند.

https://ccsi.ir//vdcd.50s2yt0sna26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه