شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 25248
برگزاری رزمایش جامع نیروهای نظامی ترکمنستان
رزمایش نیروهای مسلح ترکمنستان در چند پایگاه نظامی این کشور با حضور رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد این کشور برگزار شد.
 
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در چندین پایگاه‌های آموزشی ترکمنستان رزمایش جامع نظامیان این کشور برپا شد.
هدف از برگزاری این رزمایش جامع نظامی ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و آموزش رزمی پرسنل نظامی، انجام اقدامات هماهنگ در زمین، هوا و دریا با استفاده از روش‌ها و تاکتیک‌های رزمی پیشرفته جدید عنوان شده است.
تمرینات نظامی همزمان در چندین مراکز آموزشی ساختارهای نظامی و نیروهای دریایی انجام و از طریق سامانه دیجیتال به صورت آنلاین پخش شد.
نظامیان ترکمن در چارچوب این تمرینات خنثی کردن گروه‌‌های خرابکار دشمن، دفع حملات هوایی آنها، عبور از منطقه آلوده ایجاد شده برای جلوگیری از پیشرفت بدون تلفات با استفاده از پدافند شیمیایی و عبور از موانع آبی را تجربه کردند.
نیروهای دریایی که نیز در این رزمایش حضور داشتند، طرحی را برای عملیات مشترک برای مقابله با کشتی‌های جنگی دشمن اجرا کردند.
در این رزمایش، پهپادهای گروه شناسایی و ضربتی مدرن نیروهای مسلح هدف را ثابت و یگان‌های پدافند هوایی با شلیک از سامانه‌های ضدهوایی، اهداف دشمن را در حریم هوایی منهدم کردند.
در جریان رزمایش تاکتیکی نمایشی، ملوانان نظامی همگام با سایر قوای مسلح ترکمنستان استفاده ماهرانه از فناوری پیشرفته در امر حفاظت از امنیت مرزهای دریایی و زندگی مسالمت آمیز مردم این کشور را به نمایش گذاشتند.
نیروهای ویژه ترکمن نیز طی یک عملیات شناسایی، موقعیت گروه‌های دشمن را مشخص و با کمک پهپادها اهداف را شناسایی و سپس ساختمان تصرف شده توسط دشمن را محاصره و عملیات نظامی در محیط‌های شهری و مناطق پرجمعیت را با استفاده از بالگردها آغاز کردند که در نتیجه این عملیات گروه مسلح غیرقانونی متحمل به خسارات زیادی شد.
در ادامه این رزمایش جنگنده‌ها برای پشتیبانی هوایی از یگان‌ها وارد نبرد شدند و چندین حمله هوایی انجام و دشمن را مورد اصابت قرار دادند.
«سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور ضمن بازدید از تمرینات نظامی ابراز اطمینان کرد که نظامیان ترکمن به عنوان خدمت فداکارانه به میهن، همچنان از دانش و مهارت خود برای اجرای موفق دکترین دفاعی استفاده خواهند کرد.
وی همچنین با انواع تجهیزات نظامی به نمایش گذاشته شده در مرکز آموزشی «کیلیتی» از جمله هواپیماهای بدون سرنشین و انواع دیگر سلاح‌ها آشنا شد.
بردی‌محمداف با اشاره به اینکه وظیفه کلیدی پرسنل نظامی اجرای مفاد دکترین نظامی ترکمنستان مبتنی بر اصول بی طرفی مثبت و دارای ماهیت کاملا دفاعی برای تضمین حفاظت از زندگی مسالمت‌آمیز مردم است، تاکید کرد که دولت این کشور به اقدامات مداوم با هدف تقویت پایه فنی و مادی انواع نیروها ادامه خواهد داد.
وی برگزاری موفقیت‌آمیز تمرینات نظامی را تبریک و برای سربازان و افسرانی که سطح بالای از آموزش‌های رزمی را از خود نشان دادند در انجام یک ماموریت مهم و مسئولانه، یعنی حفظ صلح و ثبات در میهن، آرزوی موفقیت کرد.
این تمرینات نظامی همزمان در چندین مراکز آموزشی ساختارهای نظامی ترکمنستان و با مشارکت نیروهای زمینی، پدافند هوایی، نیروهای هوایی و دریایی، واحد‌های ویژه «ترکمن یدیرمان» و همچنین تیم‌های نیروهای ویژه ساختارهای نظامی و مجری قانون این کشور برگزار شد.
 
  https://ccsi.ir//vdcaaunu.49nmy15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه