شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 25247
واکنش آمریکا به برگزاری نشست فرمت ۳+۳ در تهران
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به برگزاری نشست فرمت ۳+۳ در تهران بیان کرد که از هرگونه تعامل و حسن نیتی که به صلح و ثبات برای مردم قفقاز جنوبی کمک می‌کند، استقبال می‌کنیم.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، متئو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ آمریکا روز گذشته به وقت محلی در نشست خبری خود در خصوص برگزاری نشست فرمت 3+3 در تهران گفت: «ما از هرگونه تعامل و حسن نیتی که به صلح و ثبات برای مردم قفقاز جنوبی کمک می‌کند، صرف نظر از اینکه این گفتگوها در کجا انجام می‌شود یا میزبان آنها کیست، استقبال می‌کنیم.»
وی در ادامه مدعی شد: «با توجه به آنچه گفته شد، ما بر وضعیت جغرافیایی حساس قفقاز جنوبی با توجه به موقعیت ایران و روسیه واقف هستیم اما این کشورها را شرکای قابل اعتمادی برای درک مسئله نمی‌دانیم.»
روز گذشته دوشنبه اول آبان ماه دومین نشست فرمت 3+3 درباره تحولات قفقاز به میزبانی تهران و با حضور وزرای امور خارجه ایران، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برگزار شد.
این نشست با عنوان «نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی» آغاز به کار کرد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در این نشست گفت: عنوان این نشست نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی است که با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای و تلاش جمعی برای استقرار صلح و همکاری به منظور توسعه اقتصادی و ارتقای رفاه مردم منطقه برگزار می‌شود. در این نشست وزرای خارجه علاوه بر تبادل نظر در خصوص موضوعات منطقه قفقاز فرصت خواهند داشت که در خصوص روابط دوجانبه و مناسبات فیمابین نیز گفت‌‌وگو و رایزنی کنند.
وی افزود: در این نشست همچنین مهمترین موضوعات بین‌المللی مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت. لازم می‌دانم تاثرات عمیق خود را از فاجعه بزرگ انسانی که این روزها در غزه و فلسطین در حال وقوع است بیان کنم. آنچه در غزه جاری است یک جنایت جنگی مسلم رژیم اسرائیل علیه بشریت است. هر انسانی از دیدن صحنه‌های هولناک کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطینی متاثر می‌شود. در این برهه حساس  وتعیین کننده لازم است جامعه جهانی پیامی متحد و قوی به رژیم جعلی اسرائیل مبنی بر توقف فوری جنایات جنگی علیه غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان و رفع محاصره و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و مخالفت جدی با کوچ اجباری ساکنان غزه ارسال کنند. به علاوه برابر قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل می‌بایست موضوع حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین مورد تأکید اعضای سازمان ملل و کشورهای منطقه قرار گیرد
 
  https://ccsi.ir//vdcja8e8.uqeixzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه