شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 25242
سخنگوی کرملین: هرگونه تهدید علیه روسیه غیرقابل قبول است
در حالی که یک سناتور آمریکایی روسیه، ایران و چین را «محور شرارت» جدید خواند، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه در واکنش به تهدید بستن دریای بالتیک به روی کشتی‌های روسی، هشدار داد: هرگونه تهدیدی علیه ما غیرقابل قبول است و جدی گرفته خواهد شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»،  دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز، دوشنبه، در کنفرانس مطبوعاتی خود به اظهارات مقامات جمهوری لتونی در مورد بسته شدن احتمالی دریای بالتیک به روی کشتی‌های روسی واکنش نشان داده و تاکید کرد که هرگونه تهدید علیه روسیه غیرقابل قبول است.
وی گفت: «هر گونه تهدیدی علیه امنیت روسیه باید جدی گرفته شود، مهم نیست از سوی چه کسی باشد. تهدید کردن روسیه غیرقابل قبول است.»
سخنگوی کرملین بار دیگر تایید کرد که روسیه در حادثه آسیب دیدن خط لوله بالتیک کانکتور (Balticconnector) در مرز فنلاند و استونی دخالتی نداشته است.
پیش از این، رئیس جمهور لتونی هشدار داد که کشورهای عضو ائتلاف آتلانتیک شمالی ممکن است تردد کشتی‌های روسی در منطقه دریای بالتیک را متوقف کنند، در صورتی که دخالت مسکو در آسیب به خط لوله گاز بالتیک کانکتور ثابت شود. وی افزود که گفتگوهای ناتو در مورد بسته شدن احتمالی دریای بالتیک به روی کشتی‌های روسی تنها در صورتی آغاز خواهد شد که "واقعیت مشخصی" وجود داشته باشد.
پسکوف درباره سخنان بایدن: جهان به نظم جدیدی نیاز دارد، اما آمریکا قادر به ایجاد آن نیست 
دیمیتری پسکوف همچنین در جمع خبرنگاران، یادآور شد که مسکو کاملاً با جو بایدن، رئیس جمهور  آمریکا که گفته یک نظم جهانی جدید لازم است، موافق است. ولی واشنگتن باید از تلاش برای تحمیل اراده خود بر سایر کشورها دست بردارد. 
سخنگوی کرملین گفت: ما کاملاً با سخنان جو بایدن موافقیم. این یک مورد نادر است که ما در خصوص آن کاملاً توافق داریم که "جهان به نظم جهانی جدید نیاز دارد"، فارغ از تلاش برای تحمیل اراده و تصمیمات ما به کشورهای دیگر. البته جهان باید از تلاش برای متمرکز کردن همه مکانیسم‌های حکومتی در دست یک دولت فارغ باشد. نظم نوین جهانی باید مبتنی بر «حق برابر، احترام متقابل، منفعت متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر» باشد.
پسکوف با اشاره به اینکه بایدن عبارت دیگری داشت، مبنی بر اینکه ایالات متحده می تواند چنین نظمی را ایجاد کند. ادامه داد: «ولی در اینجا ما با هم اختلاف داریم، در این قسمت ما مخالفیم. ایالات متحده به هر شکلی، صرف نظر از اینکه از چه نظم جهانی صحبت می‌کنند، منظورش نظم جهانی آمریکایی محور است که حول محور ایالات متحده آمریکا می چرخد. در صورتی که دیگر در جهان چنین اتفاقی نخواهد افتاد.»
بایدن روز گذشته در یک گردهم آیی مبارزاتی گفت که بشریت به نظم جهانی جدیدی نیاز دارد و ایالات متحده میتواند آن را بسازد. وی تاکید کرد که به این مسئله خوشبین است، هرچند همه چیز به رویدادهای آینده نزدیک بستگی دارد.
سناتور مک‌کانل: روسیه، ایران و چین «محور شرارت» جدید هستند
میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنای آمریکا، روسیه، چین و ایران را "محور شرارت" جدید خواند که تهدیدی مستقیم برای ایالات متحده هستند.  این سناتور در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: واشنگتن باید تنها به آن چالش‌ها و تهدیدهایی پاسخ دهد که واقعاً وجود دارند و خطری فوری برای ایالات متحده دارند.
این سناتور افزود: اکنون در یک وضعیت اضطراری قرار داریم و باید تلاش خود را افزایش دهیم و با این محور شرارت - چین، روسیه، ایران - مقابله کنیم زیرا آنها یک تهدید فوری برای ایالات متحده است.
مک کانل همچنین تاکیدکرد که امروز جهان با "رقابت قدرت‌های بزرگ" همراه با تهدید در حال تحول تروریسم در خاورمیانه و اروپا مواجه است و به عقیده وی، مناقشه فلسطین و اسرائیل نقطه اوج این رقابت است.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در 15 اکتبر، در اظهار نظر درباره احتمال رویارویی نظامی آشکار بین روسیه و ایالات متحده، شروع جنگ بین قدرت‌های هسته‌ای جهان را غیرقابل قبول ارزیابی و تاکید کرد: اگر ایالات متحده بخواهد با روسیه بجنگد، این دیگر یک عملیات ویژه نیست، بلکه "یک جنگ کاملا متفاوت" خواهد بود.
 
  https://ccsi.ir//vdceww8w.jh8nei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه