شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 25241
امضای قرارداد احداث بخش از کریدور شمال-جنوب در ارمنستان با پیمانکاران ایرانی
شرکت در مراسم رسمی امضای قرارداد جاده آگاراک- کاجاران به عنوان بزرگراه شمالی-جنوبی و بخشی از کریدور خلیج فارس به دریای سیاه و دیدار با مقامات عالیرتبه این کشور از برنامه های این سفر یکروزه خواهد بود.
به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش به همراه مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه براساس دعوت گنل سانوسیان وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ جمهوری ارمنستان صبح دوشنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۲ به منظور توسعه مناسبات دوجانبه اقتصادی و حمل‌ونقل وارد ایروان پایتخت این کشور خواهند شد.
شرکت در مراسم رسمی امضای قرارداد جاده آگاراک- کاجاران به عنوان بزرگراه شمالی-جنوبی و بخشی از کریدور خلیج فارس به دریای سیاه و دیدار با مقامات عالیرتبه این کشور از دیگر برنامه های این سفر یکروزه خواهد بود.
در این سفر موضوعات همکاری‌های بین دو کشور درباره صدور مجوز برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، حذف عوارض جاده‌ای، ارتقای همکاری‌ها در چارچوب کریدور شمال-جنوب و کریدور خلیج‌فارس- دریای سیاه؛ گسترش حمل‌ونقل ریلی و استفاده از ظرفیت‌های لجستیکی و بندری ایران؛ مورد مذاکره و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
بنابر این گزارش در این سفر یک روزه به ارمنستان وزیر راه و شهرسازی با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر، گنل سانوسیان وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ و واهان کروبیان وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد ساخت مسیر واردانی دزور تا خروجی تونل (حدود ۱۱ کیلومتر) و بازسازی جاده آگاراک- واردانی دزور (حدود ۲۱ کیلومتر) در چارچوب سرمایه گذاری ترانش ۴ کریدور شمال-جنوب، توسط طرف ارمنی با دو پیمانکار راهساز ایرانی منعقد امضا خواهد شد.
در این سفر یکروه داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، و خیراله خادمی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور حضور خواهند داشت.
  https://ccsi.ir//vdcdfx0x.yt0ko6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه