شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 25228
تاکید امیرعبداللهیان بر ضرورت تدوین سند جامع همکاری با ارمنستان
وزیر امورخارجه کشورمان تدوین سند جامع و بلند مدت همکاری برای دستیابی به چشم انداز مناسبات اقتصادی و گسترش و تعمیق روابط را ضروری ارزیابی کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان در دیدار آرمن گریگوریان دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان که روز دوشنبه انجام شد با ابراز خرسندی از روند روبه به رشد  مناسبات دو کشور ، ابراز امیدواری کرد که با تسریع در اجرای توافقات، حجم مبادلات تجاری بین دو کشور سطح هدف گذاری شده 3 میلیارد دلار افزایش یابد.
وزیر امورخارجه کشورمان  تدوین سند جامع و بلند مدت همکاری برای دستیابی به چشم انداز مناسبات اقتصادی  و گسترش و تعمیق روابط را ضروری ارزیابی کرد.
امیرعبداللهیان با تاکید بر سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران دایر بر حفظ مرزهای بین المللی و تمامیت ارضی کشورها، بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه تاکید و چارچوب 3+3 را  سازوکار  موثری  برای حل مسائل منطقه ای بدون مداخله قدرتهای خارجی توصیف کرد.
وزیر امورخارجه همچنین بر  آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمک های بشردوستانه به آوارگان قره باغ تاکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت  ارمنستان در این دیدار  روند مناسبات اقتصادی دو کشور را  روبه افزایش و در جهت دستیابی به هدف گذاری انجام شده از سوی طرفین ارزیابی کرد.
گریگوریان با  ابراز قدردانی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان  از چارچوب مذاکراتی 3+3  استقبال و  ابراز داشت: ارمنستان مصمم است  مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران را گسترش و تعمیق بخشد و نقش ایران در تحولات قفقاز جنوبی و استقرار صلح پایدار، سازنده و مهم ارزیابی می کند.
خاطر نشان می سازد امروز 50 تن کمک های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وارد ارمنستان شد.
 
  https://ccsi.ir//vdcivrar.t1awr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه