يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 25204
پوتین: ناتو از ابزار نظامی برای اعمال فشار بر کشورها استفاده می‌کند
رئیس جمهور روسیه با انتقاد از ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا گفت، کسانی که درگیری‌های جدید را در سراسر جهان برانگیخته‌اند تلاش می‌کنند درگیری‌ها را تشدید کنند.
 
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات ارشد روسیه از جمله رئیس جمهور این کشور ائتلاف ناتو را به استفاده از ابزارهای نظامی و غیرنظامی برای اعمال فشار بر سایر کشورها متهم کردند.
به نوشته وبگاه «چاینا دیلی»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در جریان بازدید از یازدهمین اجلاس «امنیت بین‌المللی مسکو» گفت که جهان شاهد رشد نظم جهانی چند قطبی جدید است.
پوتین در مورد تغییر جهان به سمت نظام چند قطبی گفت: «بیشتر کشورها آماده هستند از حاکمیت، منافع ملی، سنت‌ها و فرهنگ خود دفاع کنند.»
در اجلاس امنیت بین‌المللی مسکو نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و کارشناسان غیردولتی برای یافتن پاسخ‌هایی درباره مسائل مهم  امنیت جهانی حضور می‌یابند.
رئیس جمهور روسیه همچنین خاطرنشان کرد کسانی که در حال حاضر درگیری‌های جدید را در سراسر جهان برانگیخته‌اند تلاش می‌کنند درگیری‌ها را تشدید کنند و به دنبال سود بردن از فجایع انسانی هستند.
پوتین اظهار داشت که نظم جهانی چند قطبی در نهایت به توسعه پایدار و  حل چالش‌های اجتماعی، اقتصادی، فناوری و زیست محیطی کمک می‌کند.
بر اساس این گزارش، کشورهای غربی تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده تا علیه روسیه به کار گیرد. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های «لئوپارد» و سامانه‌های ضدهوایی «پاتریوت» از این جمله‌اند با این‌حال کارشناسان، پیروزی کی‌یف مقابل ارتش روسیه را بعید می‌دانند.
 رئیس جمهور روسیه افزود، آمریکا قصد دارد نظام موجود روابط بین کشورها در منطقه آسیا و اقیانوسیه را به نفع و صلاح خود اصلاح کند.
پوتین خاطرنشان کرد که کشورهای عضو ائتلاف ناتو  در حال تقویت توان تهاجمی خود هستند و از ابزارهای نظامی و غیرنظامی برای اعمال فشار بر سایر کشورها استفاده می‌کنند.
او در خاتمه گفت که کشورهای غربی با پمپاژ میلیاردها دلار به اوکراین و تامین تجهیزات و ارائه کمک‌های نظامی مستمر، درگیری را تشدید کرده اند.
«ایگور کوستیوکوف» رئیس رکن اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز گفت: «در سال گذشته، حجم تسلیحات صادراتی آمریکا  به کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه به ۸۶ میلیارد دلار رسیده است.»
به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» وی گفت، آمریکا در حال تقویت نظامی شرکای خود در منطقه اقیانوس آرام است
 
  https://ccsi.ir//vdcc0iqi.2bqpx8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه