شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 25002
واکنش مقامات مسکو به سخنان ماکرون درباره نقش مخرب روسیه در اوضاع قفقاز
رئیس جمهوری روسیه و معاون رئیس شورای امنیت این کشور اظهارات رئیس جمهوری فرانسه درباره نقش مخرب روسیه در قفقاز و تشدید عمدی اوضاع در مرز ارمنستان و آذربایجان را غیرقابل قبول خوانده و آن را دلیلی بر عدم درک اوضاع این منطقه دانستند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دیمیتری مدویدوف، معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه، اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در خصوص نقش مخرب روسیه در اوضاع منطقه قفقاز را مورد انتقاد قرار داده و این ارزیابی را غیرقابل قبول خواند.
مدویدوف به اتهام رئیس جمهور فرانسه به روسیه درباره «تشدید اوضاع در مرز ارمنستان و آذربایجان به منظور بی ثبات کردن اوضاع» در منطقه قفقاز و فراتر از آن» واکنش نشان داده و اظهارات مکرون را "انحرافی و غیرقابل قبول" خواند.
این مقام بلندپایه روس در کانال تلگرام خود در این باره نوشت: «روش مورد علاقه سیاستمداران اروپایی بستن سری است که درد نمی‌کند. هیچ راه دیگری برای توضیح آخرین اظهارات امانوئل ماکرون وجود ندارد. سخنان رئیس جمهوری فرانسه درباره نقش روسیه در منطقه قفقاز بیش از حد تصور نادرست، منحرف و به قول رئیس جمهور پوتین، غیرقابل قبول است.»
معاون رئیس شورای امنیت روسیه به طعنه تاکید کرد که چنین اظهاراتی را فقط می توان "از نقطه نظر یک ادراک ناقص و مبهم آتلانتیکی از واقعیت ماجرا" توضیح داد.
ماکرون چند روز قبل در مصاحبه با شبکه فرانس- 2 ، روسیه را به تشدید عمدی اوضاع در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تلاش برای بی‌ثبات کردن اوضاع در منطقه قفقاز متهم کرده بود.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه نیز به نوبه خود در واکنش به این اظهارات آن را غیرقابل قبول خواند. وی یادآور شد که از خواندن چنین سخنانی توسط ماکرون متعجب شده است. به عقیده پوتین، در اظهارات رئیس جمهور فرانسه هیچ درک درستی از روند اوضاع و شرایط منطقه  وجود ندارد.
اظهارات رئیس جمهوری فرانسه از سوی وزارت امور خارجه روسیه نیز مورد انتقاد قرار گرفت. ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی این وزارتخانه یادآور شد: «این گونه حملات در راستای خط مشی ضدروسی کشورهای غربی با هدف اهریمن سازی از روسیه صورت گرفته و گواهی بر تلاش برای انتقال منطق رویارویی با روسیه از اوکراین به سایر بخش‌های فضای باقی مانده پس از فروپاشی شوروی، از جمله در منطقه قفقاز جنوبی است».
 
  https://ccsi.ir//vdciruar.t1awu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه