شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 11 May 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : 2317

رييس جمهوري تركيه در ديدار وزير امور خارجه ايران با وي از فعاليت هاي ارزنده كشورمان در اقصي نقاط جهان تقدير و تشكر كرد.
به گزارش روز جمعه ايرنا ، 'علي اكبر صالحي' وزير امور خارجه كشورمان كه در راس هيئتي به تركيه سفر كرده است، امروز با عبداله گل رئيس جمهور اين كشور ديدار و گفتگو كرد.
رئيس جمهوري تركيه در اين ديدار كه در فضائي صميمي و بسيار دوستانه برگزار شد، با اعلام خرسندي از سفر صالحي به تركيه در مقطع زماني كنوني، روابط دو كشور را صميمي و دوستانه خواند و از رايزني ها بعمل آمده در جريان اين سفر اظهار رضايت و خشنودي كرد /
رييس جمهوري تركيه با اظهار رضايت از سفر خود به ايران، استمرار سفر ها و رايزني مقامات دو كشور در خصوص مسائل روابط دوجانبه، منطقه اي و بين المللي را مورد توجه قرار داد و اين نوع از روابط را شايسته دو كشور همسايه عنوان و بر لزوم تسريع در رفع موانع موجود در راه گسترش روابط تجاري و اقتصادي بين دو كشور تاكيد كرد.
صالحي نيز در اين ديدار با اعلام اينكه اين سفر قرار بود در مقطع ديگري انجام گيرد، اما بدليل حادثه تروريستي اخير در تركيه كه به كشته و زخمي شدن تعدادي از اتباع اين كشور شد، بمنظور عرض تسليت و ابراز همدردي مقامات، دولت و مردم ايران با دولت و مردم تركيه به آنكارا سفر كرده است، مراتب تاسف و تاثر جمهوري اسلامي ايران را از اين حادثه ابراز داشت.
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به تلاش هائي كه در ايران براي گسترش روابط با تركيه بعمل مي آيد، اظهار اميدواري كرد كه با رفع موانع موجود، دو كشور شاهد گسترش بيش از پيش روابط اقتصادي فيمابين باشند.
صالحي در خصوص تروريسم و فعاليت هاي تروريستي در كشور هاي منطقه گفت:ما در منطقه نياز به امنيت جمعي داريم. اين ايران و تركيه نيستند كه بايد مسئول امنيت منطقه باشند، مجموعه كشورهاي منطقه بايد در اين خصوص فعال شده و با هم همكاري كنند.
وزير امور خارجه كشورمان افزود: ما اگر بدانيم منابع و حامي اصلي تروريست ها چه كساني هستند، از كجا پول، امكانات، اطلاعات و اسلحه بدست مي آورند، راحت تر مي توانيم با آنها برخورد كنيم.
وزير امور خارجه كشورمان پس از ديدار با رييس جمهوري ، نخست وزير و وزير امور خارجه تركيه امشب به تهران بازمي گردد.

https://ccsi.ir//vdce.z8wbjh8xf9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه