شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 11 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : 3454
عبدالله گل: تركیه خانه شما و ایران خانه ماست

'عبدالله گل' رییس جمهوری تركیه در دیدار 'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه ایران با وی گفت: تركیه خانه شما و ایران خانه ماست.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ؛ در این دیدار كه چهارشنبه شب در محل كاخ ریاست جمهوری تركیه برگزار شد، عبدالله گل با اشاره به توسعه مناسبات اقتصادی دو كشور افزود: توسعه همكاری های اقتصادی ایران و تركیه موجب خرسندی دو كشور است، در سال های اخیر حجم تجاری دو كشور افزایش یافته است كه این مایه امیدواری است.

رییس جمهوری تركیه گفت: هدف روابط تجاری دو كشور رسیدن به سطح ۳۰ میلیارد دلار است و دیدگاه ما متنوع كردن مبادلات و در هم آمیختن اقتصاد فی مابین است.

گل اظهار داشت: ایران و تركیه از ظرفیت كافی برای توسعه همكاری های همه جانبه برخوردار هستند و سرمایه گذاری و طرح های مشترك به نفع دو ملت و كشور است.

رییس جمهوری تركیه همچنین بر اهمیت تسریع در عملیاتی كردن توافقات دو كشور تاكید كرد.

علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار با اشاره به اجرایی شدن توافقات و طرح های همكاری های دو كشور در چارچوب كمیسیون مشترك اقتصادی دو كشور گفت: فصل جدیدی از همكاری های تجاری و اقتصادی در طرح ها و پروژه های مشترك دو كشور آغاز شده است.

وی گفت: اقتصاد دو كشور مكمل یكدیگر هستند و باید حداكثر تلاش به عمل آید كه همكاری های اقتصادی فیمابین گسترش یابد كه در نتیجه آن روابط آنكارا و تهران روز به روز عمیق تر و پایدارتر خواهد شد.

وزیر خارجه ایران با اشاره به فعالیت چندصد شركت ایرانی در تركیه ، آمادگی كشورمان را برای تسریع در اجرای توافقات و متنوع كردن مبادلات تجاری و تسهیل تجارت ترجیحی اعلام كرد.

در این دیدار صالحی ضمن ابلاغ سلام گرم 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری كشورمان، درباره مباحث منطقه ای از جمله عراق و سوریه نیز با رییس جمهوری تركیه به گفت وگو پرداخت.

https://ccsi.ir//vdch.mnxt23nkkftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه