جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 21664
تاجیکستان با منابع مالی داخلی راغون را تکمیل کند
کارشناس مسایل آسیای مرکزی در روسیه معتقد است که حکومت تاجیکستان می تواند بدون کمک نهادهای مالی بین المللی روند ساخت نیروگاه برق آبی راغون را با منابع ملی داخلی تکمیل کند.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به  نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری پاپ اف با اشاره به  تصمیم  حکومت تاجیکستان مبنی بر اختصاص 4 میلیارد و 100 میلیون سامانی  در بودجه سال 2020  برای ادامه ساخت راغون گفته است که این تلاش نشان می دهد دوشنبه قصد دارد این نیروگاه را با منابع مالی داخلی بسازد.
وی افزود: نهادهای مالی بین المللی به این بهانه که  بدهی خارجی تاجیکستان درهفت ماه گذشته به 2  میلیارد و 900  میلیون دلار رسیده است از حکومت این کشور می خواهند که از دریافت وام های بیشترخود داری کند، اما حکومت تاجیکستان می تواند بخش دوم سهام  نیروگاه برق آبی راغون را در بازارهای بین المللی عرضه کند.
دمیتری پاپ اف گفت: بخش نخست این سهام که درسال 2017 عرضه شده بود از سوی سرمایه گذارن اروپایی، آمریکایی و آسیایی خریداری و برای بهره برداری از توربین نخست این نیروگاه و ساخت سد آن هزینه شد.
حکومت تاجیکستان برای ادامه ساخت نیروگاه  برق آبی راغون در طرح  بودجه دولت این کشور در سال 2021  پنج میلیارد سامانی و در سال  2022  بیش از شش میلیارد سامانی منابع مالی در نظرگرفته است.
 
  https://ccsi.ir//vdci5qar.t1azq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه