دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 12012
چهاردهمین دور مذاکرات مرزی تاجیکستان و قرقیزستان پس از سه روز رایزنی برای دستیابی به توافق در مورد علامت گذاری مرز مشترک دو کشور در دوشنبه به پایان رسید.
به گزارش رادیو تاجیکی به نقل از سایت وزارت امور خارجه تاجیکستان، هیات های سیاسی و مرزبانی دو کشور، در این دور از مذاکرات به سرپرستی عظیم ابراهیم معاون نخست وزیر تاجیکستان و عبدالرحمان محمدعلی اف همتای قرقیزستانی وی درباره پایان دادن به اختلافات بر سر برخی از مناطق مرز مشترک این دو جمهوری در استان های سغد و باتکند بحث و تبادل نظر کردند.
همچنین طرفین در این گفتگوها گسترش روابط دوجانبه در زمینه های اقتصادی و تجاری، حمل و نقل و آب و انرژی و اعطای تسهیلات به بخش های خصوصی تاجیکستان و قرقیزستان را بررسی کردند.
بر اساس این گزارش، در این دور از مذاکرات مرزی تاجیکستان وقرقیزستان در دوشنبه، دو طرف برای یافتن راه حل مسائل مرزی به ویژه ساخت جاده و پل در مناطق مرزی مورد اختلاف در نواحی اسفره و باتکند بحث و گفتگو کردند.
طول مرز تاجیکستان و قرقیزستان ۹۷۶ کیلومتر است که فقط ۵۰۴ کیلومتر آن علامتگذاری شده و اختلاف نظر این دو کشور بر سر برخی از مناطق بارها موجب بروز درگیری میان ساکنان روستاهای مرزی و مرزبان در زمینه استفاده از منابع آب، چراگاه ها و راه های ارتباطی شده است
https://ccsi.ir//vdcf0xdy.w6d0yagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه