پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 1804
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفتگو با آريا:

ايران بايد با ترکيه قاطع و محکم برخورد کند

ايران بايد با ترکيه قاطع و محکم برخورد کند

ايران بايد بي پرده و بي پروا مسائلش را با کشور دوست و همسايه خود مطرح کند لذا اگر قرار بر همسايگي ، برادري و دوستي است شرط دوستي و برادري اين نيست که کشوري مثل ترکيه بخواهد از يک سيستمي استفاده کند که به زيان کشورهاي منطقه خصوصا کشور ما باشد در واقع جمهوري اسلامي ايران تا زماني که مقابل زور گويي هاي استکبار ايستاده آنها هم عليه ما تلاش کرده اند لذا مسئولين ما نبايد مقابل آنها کوتاهي کنند.
محمد کرمي راد ،نماينده مردم کرمانشاه و عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفتگو با خبرنگار آريا گفت: از آنجايي که جهان اسلام نياز به وجود کشورهايي مثل ترکيه دارد لذا اين کشور با توجه به شرايطي که دارد بايد در زمان مناسب وزن سياسي خويش را بکار گيرد.
وي افزود:کشور ترکيه در رابطه با مسائله فلسطين مواضع خوبي داشت همچنين در رابطه با مصر نيز ما شاهد صحبتها و اعتراضات شديد از سوي اين کشور بوديم از سوي ديگر ترکيه سالهاي سال تلاش کرد تا به بازارهاي تجارت جهاني و بعد به ناتو بپيوندند که البته بخش عمده تلاش ها و برنامه هايشان شکل گرفت تا اينکه مشخص شد ترکيه در يک بازي سياسي مشغول يکسري زدو بندهاي شده که براي بقاي خودش ناچار به انجام آن تعهدات است.
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس از استقرار سپر موشکي ناتو در ترکيه به عنوان يکي از زدو بندهاي پشت پرده اين کشور نام برد و تصريح کرد: طبيعتا دستگاه سياست خارجي جمهوري اسلامي بايد بتواند برخورد قاطع و محکمي با اين موضوع داشته باشد و در اين زمينه هم به هيچ وجه کوتاه نيايد.
نماينده مردم کرمانشاه با تاکيد بر اين مطلب که ممکن است سران ترکيه مدعي شوند اين سپر دفاعي براي دفاع از کشورهاي عراق ،سوريه و همچنين کشورهاي آسياي ميانه است خاطرنشان کرد: اما با وجود چنين ادعاهايي در مجموع من فکر مي کنم نوعي سرسپردگي به غرب وجود دارد که ترکيه بايد دراين رفتار ها ي خود تجديد نظر اساسي داشته باشد و حق همسايگي را به نحو شايسته انجام دهد.
کرمي راد اظهار داشت: امروز دنيا متحول شده و دوران زور گويي آمريکا ديگر تمام شده است، ملتها بيدار شده اند لذا در اين بيداري ملتها ،سران ترکيه کاري نکنند که از درون و همچنين از سوي کشورهاي آزادي خواه دچار چالش شوند.
وي با انتقاد از مواضع ترکيه در برابر سوريه اضافه کرد:ترکيه به تحريک آمريکايي ها مواضع بدي در برابر سوريه مي گيرد که اين موضع گيري ها جزء نکات منفي اين کشور است بنابراين آنها بيش از هر چيز بايد مراقب باشند که آلت دست بيگانگان و دشمنان اسلام خصوصا آمريکا و رژيم صهيونيستي قرار نگيرند.
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس تاکيد کرد:به هر حال ترکيه دوباره مي تواند به آغوش جهان اسلام باز گردد و به لحاظ سياسي يک وزن خوبي داشته باشد در واقع کشورهاي ايران، ترکيه ،مصر ،سوريه و لبنان مي توانند نقش موثري در جهان اسلام داشته باشند و در مبارزه با رژيم صهيونيستي اقدامات تاريخي و ماندگاري انجام دهند هر چند که بعضا کج راهي هايي که مي روند کار دستشان مي دهد لذا بزرگترين گواه تاريخي براي امثال اردوغان همين مسائلي است که بايد بتوانند در برابر آن پاسخگويي افکار عمومي به خصوص آيندگان باشند.

https://ccsi.ir//vdce.78zbjh8ve9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه