جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : 1178
نماینده مجلس شورای اسلامی: مشروعیت حاكمیت جمهوری آذربایجان بر قره‌باغ را اعلام می‌كنیم

در جلسات ما و دیدار با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس جمهوری آذربایجان، همکاری دو طرف مورد تأكید قرار گرفت؛ اما از مهمترین مسائل مطرح در این دیدارها، مسأله قره‌باغ بود كه ما هم در این باره، مشروعیت حاكمیت جمهوری آذربایجان بر این منطقه را اعلام می‌كنیم






خبرگزاری آران/ سرویس آذربایجان

به گزارش خبرگزاری آران هفته گذشته، سفر هیأت پارلمانی مجلس شورای اسلامی به سرپرستی دكتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و شماری از نمایندگان مجلس به كشور آذربایجان انجام شد.

سید كاظم موسوی در ادامه با بیان این مطلب گفت: اجرای چنین سفرهایی و دیدار بین دو كشور دوست و برادر از عمق روابط دیرینه‌ای كه دو كشور دارند، سخن می‌گوید و به‌ طور حتم موجب نزدیكتر شدن مردمان این كشورها به هم می‌شود.

نماینده اردبیل، نیر و نمین که از جمله نمایندگان حاضر در این سفر بود، اظهار داشت: در جلسات ما و دیدار با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس جمهوری آذربایجان، همکاری طرفین مورد تأكید قرار گرفت؛ اما یكی از مهمترین مسائل مطرح در این جلسات كه امیدواریم به‌ زودی نیز اجرایی شوند، انتقال روزانه دو هزار میلیارد متر مكعب گاز به ایران است كه البته احتمال افزایش مقدار آن نیز هست و دیگر آن که برای این موضوع مذاكرات مقدماتی انجام شد و منتظر اقدامات بعدی دولت برای این مسأله هستیم.

این نماینده مجلس هشتم در تشریح دستاوردهای این نشست افزود: قرار شد روسای مجلس سه كشور ایران، آذربایجان و تركیه در اسرع وقت ـ كه شاید كمتر از یك‌ ماه دیگر باشد ـ نشستی را در شهر نخجوان داشته باشند، ولی از مهمترین مسائل مطرح در این دیدارها، مسأله قره‌باغ بود كه ما هم در این مورد، مشروعیت حاكمیت آذربایجان بر این منطقه را اعلام می‌كنیم.

سید كاظم موسوی درباره سابقه ارتباط بین دو كشور، اظهار داشت: ایران نخستین كشوری بود كه پس از استقلال جمهوری آذربایجان، این مسأله را به مردم این كشور تبریك گفت. ما شباهت‌های قومی و مذهبی بسیاری با مردم كشور جمهوری آذربایجان داریم و بر این باوریم که توسعه روابط اینچنینی، موجب بركات گوناگونی از جنبه‌های گوناگون برای منطقه خواهد شد.

وی همچنین درباره تأثیرات این سفر برای استان اردبیل نیز خاطرنشان کرد: لغو روادید برای آسانی در رفت‌وآمد مسافران ایرانی و آذربایجانی و نیز توسعه توریسم درمانی مواردی مطرح شد تا از امكانات مناسب پزشكی در ایران استفاده شود.

https://ccsi.ir//vdci.yazct1azvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه