شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 8312
تیموشنکو: غرب باید جلوی تجاوزات روسیه را بگیرد
به گزارش ۵۹۸، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یولیا تیموشنکو، نخست وزیر پیشین اوکراین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس، اظهار داشت: آمریکا و انگلیس باید به طور مستقیم با روسیه همکاری داشته باشند و از قدرتمندترین ابزارها استفاده کنند تا روسیه نیروهایش را از شبه جزیره کریمه خارج کند؛ جایی که نیروهای روسی نزدیک به یک هفته است آنجا را تحت تصرف خود قرار داده‌اند.

نخست وزیر پیشین اوکراین حدود دو هفته پس از آزدی خود از زندان اعلام کرد: قرارداد سال ۱۹۹۴ امنیت اوکراین را در ازای تحویل تسلیحات هسته‌ای دوران شوروی سابق تضمین می‌کند و آمریکا و انگلیس باید
در خصوص این قرارداد با روسیه برخورد کنند.

تیموشنکو در ادامه خاطرنشان کرد: کی‌یف در شرایطی که نیروهای نظامی روسیه تفنگ به سمت نیروهای اوکراینی گرفتند نمی‌توان با مسکو وارد هیچ مذاکره‌ای شد. انتخاب روش‌ها برای جلوگیری از اقدامات خشونت طلبانه (روسیه) برعهده آنها (آمریکا و انگلیس) است. اما آنها باید هرچه سریعتر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: غرب باید هرآنچه در توان دارد برای توقف اقدامات خشونت طلبانه انجام دهد، همین.

تیموشنکو در این مصاحبه خود از بیان برنامه‌هایش برای ورود به عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۵ مه در اوکراین خودداری کرد.

هرچند تاکنون تیموشنکو موضعی رسمی در این خصوص اتخاذ نکرده است باورها براین است که نفوذ سیاسی وی از زمان انتخاب تورچینف به عنوان رئیس جمهوری موقت اوکراین افزایش یافته است.

نخست وزیر پیشین اوکراین همچنین خواهان امضای قراردادی سیاسی و اقتصادی میان کشورش و اتحادیه اروپا شد.

https://ccsi.ir//vdcf.ydciw6dm0giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه