شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 Jul 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 25323
نماینده اتحادیه اروپا خواستار باز کردن یک کریدور بین اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی است
به گزارش بنیاد مطالعات قفقاز به نقل از رسانه های ارمنستان آدرین کرالی، مدیر همسایگی شرقی و تقویت نهادی اداره کل همسایگی و گسترش کمیسیون اروپا، در چارچوب موضوع «نقش قفقاز جنوبی در توسعه تجارت پایدار، انرژی و مسیرهای لجستیکی» در ایروان در 14 می بیان نمود که عادی­سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بسیار مهم است زیرا به باز شدن ارتباطات حمل و نقل منطقه­ای بین جمهوری آذربایجان، گرجستان، ترکیه و ارمنستان کمک می­کند.
در ارزیابی وی، درگیری روسیه و اوکراین منجر به تخریب روابط تجاری و همچنین تضعیف صلح و ثبات جهانی شد. کرالی معتقد است که این امر نیاز به توسعه سریع مسیرهای تجاری بین اروپا و آسیا را ایجاد می­کند که روسیه را دور می­زند. وی توضیح داد که ما در مورد تضمین پایداری و حمل و نقل چندوجهی در جاده ترانس خزر صحبت می­کنیم. کرالی به اهمیت تسهیل ادغام این پروژه در شبکه حمل و نقل بین­المللی اشاره کرد.
وی افزود: تدوین طرح سرمایه­گذاری اقتصادی و حمایت از سرمایه­گذاری برای اجرای این پروژه مهم است. نماینده کمیسیون اروپا بر اهمیت هماهنگی رویه­ها به منظور ایجاد شرایط برای توسعه تجارت تاکید کرد. به نظر وی، لازم است پتانسیل عظیم اقتصادی منطقه و کریدوری که آسیای مرکزی را با کشورهای اتحادیه اروپا متصل می کند، باز شود.
 
  https://ccsi.ir//vdcexx8w.jh8nwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه