شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 Jul 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 25320
نخست ­وزیر گرجستان: پارلمان اراده جامعه گرجستان را اجرا می‌کند
به گزارش بنیاد مطالعات قفقاز به نقل از خبرگزاری های گرجستان ایراکلی کوباخیدزه نخست ­وزیر گرجستان روز یکشنبه 23 اردیبهشت در صحبت‌هایی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، بیش از 80 درصد جمعیت گرجستان از شفافیت سازمان‌های غیردولتی و بیش از 60 درصد از پیش‌نویس قانون ارائه شده به پارلمان حمایت می‌کنند. کوباخیدزه افزود: گرجستان یک دموکراسی پارلمانی است که در آن تصمیمات برپایه منافع اکثریت مردم و نَه خواسته‌های اقلیت سیاسی اتخاذ می‌شود. نخست‌وزیر گرجستان خاطرنشان کرد اطلاعات موثقی وجود دارد مبنی بر اینکه گروه‌های خشن که توسط اپوزیسیون رادیکال سازماندهی شده و از خارج تأمین مالی می‌شوند، در حال برنامه‌ریزی برای اقدامات خشونت‌آمیز علیه پارلمان و پلیس هستند. کوباخیدزه هشدار داد اقدامات احتمالی غیرقانونی دارای عواقب قانونی شدیدی خواهد بود. وی همچنین با اشاره به طرح تحریم علیه مقامات گرجستان افزود: اعمال تحریم‌ها علیه گرجستان و مقامات این کشور موضوع جدی نیست و باج گیری از دولت و به ویژه جامعه گرجستان با چنین تهدیدهایی غیرممکن است.
روز گذشته واختانگ گوملاوری وزیر کشور گرجستان با اشاره به برگزاری تجمات برگزار شده گفت: حق تجمع مسالمت‌آمیز در گرجستان تضمین شده است، اما در صورت تجمع خشونت‌آمیز و غیرقانونی دولت این اختیار را دارد که اقدامات متناسب را اتخاذ کند. گوملاوری افزود اطلاعاتی در اختیار دارد که برخی به دنبال تجمعات خشونت‌آمیز در دو روز آینده هستند. به گفته وی آن‌ها قصد دارند راه‌های ورودی پارلمان گرجستان را مسدود کنند و مانع از ورود اعضا و کارمندان به ساختمان شوند. وی تاکید کرد که اقدامات فوق مستوجب مجازات حبس تا 4 سال است.
همچنین سالومه زورابیشویلی رئیس‌جمهور گرجستان و از مخالفان لایجه عوامل خارجی روز یکشنبه در کنفرانس خبری ضمن تاکید مجدد بر وتوی آن، خواهان تعویق بررسی این لایحه به تاریخ اول نوامبر و پس از برگزاری انتخابات در این کشور شد.
شایان ذکر است پارلمان گرجستان روز دوشنبه 24 اردیبهشت جلسه قرائت سوم لایحه پیشنهادی عوامل خارجی را برگزار خواهد کرد. به همین علت در چند روز گذشته تظاهرات اعتراضی در نقاط مختلف تفلیس برگزار شده است. به گفته مخالفان شنبه شب تجمع بزرگ مخالفان این لایحه با حضور 300 هزار نفر برگزار شد.
 
https://ccsi.ir//vdcbgfb5.rhbs5piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه