سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ , 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : 24558
دیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با امیرعبداللهیان
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه قفقاز و همکاری‌های دوجانبه تبادل نظر کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی این کشور با جمهوری اسلامی ایران که برای دیدار کاری یک روزه به تهران سفر کرده است  با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و  در باره آخرین تحولات منطقه قفقاز و همکاری های دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.
امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش مناسبات تجاری فی‌مابین و پیوندهای عمیق دوملت،  آزادسازی اراضی  جمهوری آذربایجان را زمینه ساز آغاز فصل نوین در مناسبات اقتصادی دو کشور خواند و بر لزوم بهره گیری از ظرفیتهای اقتصادی طرفین در حوزه های تجارت، حمل و نقل ، انرژی و گردشگری تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران، آمادگی شرکتهای ایرانی برای مشارکت در بازسازی مناطق تازه آزاد شده را اعلام نمودو با استناد به موفقیت‌های دو کشور در زمینه واکسیناسیون، بر لزوم تسهیل مراودات اتباع طرفین و برقراری مجدد پروازها میان دو کشور تاکید کرد.  
 
امیرعبداللهیان در بخش دیگری با اشاره به موضع دائمی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی کشورها بر تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی درمنطقه تاکید کرد.
 

  https://ccsi.ir//vdcdjk0x.yt0ok6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه