يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : 9727
مولاوردی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «آ تی وی» جمهوری آذربایجان: زن ایرانی صاحب نفوذ کلام در خانواده است
شبکه تلویزیونی «آ تی وی» جمهوری آذربایجان در برنامه هفتگی (۴/۸/۹۳) مصاحبه اختصاصی با خانم شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور ایران در امور زنان و خانواده را پخش کرده است.
خانم مولاوردی در اين مصاحبه گفت: کسانی که به ایران سفر می کنند و خانمها و دختران‌مان را از نزدیک می بینند که در تمام عرصه ها و صحنه ها حضور دارند و فعالیت می کنند و آن تصویری که رسانه های جهان در مورد نقش و جایگاه زنان ایجاد کرده اند، کاملاً متفاوت است. هنگامی که یک یا دو روز در ایران اقامت می کنند متوجه می شوند که وضعیت بسیار متفاوت است. اصلاً این تصویر، تصویر درستی نیست. ما نیز در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تلاش می کنیم که انشاء الله این تصویر را اصلاح کنیم.
خانم شهیندخت مولاوردی می گوید که زن صاحب سخن در خانواده ایران است و در اکثر موارد زن صاحب نفوذ کلام در خانواده است. در ایران چنین ضرب المثلی نیز وجود دارد: حرف آخر را آقایون می زنند آن هم «چشم».
خانم مولاوردی : شکر خدا که روز به روز پیشرفت می کنیم. ممکن است که ۱۲ و ۲۰ سال پیش فرهنگ و ادبیات ما این اجازه را نمی داد که خانم ها بتوانند در خانواده ها تأثیرگذار باشند. اما چون دوران عوض شده است خانم ها و آقایان آگاه شده اند. کلاً باعث می شود که جوانان مان احترام متقابل نسبت به حقوق یکدیگر بگذارند.
این مقام ایرانی در مورد افزایش طلاق ها در این اواخر گفته است: در قانون ما حق طلاق به دست مردان است. ولی چند سال است که راه های جدیدی را پیدا کرده ایم. شریعت به ما این اجازه را می دهد که خانم ها در ضمن عقد ازدواج و یا پس از ازدواج از آقایان وکالت بگیرند. زن طبق این وکالت هر وقت که بخواهد می تواند خود را مطلقه کند و طلاق دهد.
خانم شهیندخت مولاوردی در مورد وجود شباهت ها بین زنان ایران و جمهوری آذربایجان گفت: من فرق زیادی را ندیدم، بلکه شباهت ها و اشتراکات زیادی را دیدم. ما به یکدیگر بسیار نزدیک هستیم. اشتراکات فرهنگی، تاریخی و دینی ما را به هم دیگر نزدیک می کند.
خانم شهیندخت مولاوردی با بیان این که ۱۹ میلیون زن خانه دار در ایران وجود دارد، در باره مسأله تمایل دختران جوان به قلیان که به موضوع مبارزه شدید دولت تبدیل شده است، گفت : اخیراً برخی مقررات تصویب شده است که از آن جلوگیری شود. ما باید کار فرهنگی انجام دهیم، یعنی باید افکار و اذهان را آگاه کنیم که با مضرات آن آشنا شوند. نمی دانم علت آن چیست که نسل های جوان به این نوع مسایل رو می آورند.
مجری این برنامه در پایان مصاحبه در مورد خانم مولاوردی می گوید: گفتنی است كه این خانم سیاستمدار که یکی از عالی ترین پست های ایران را برعهده دارد در شهر خوی آذربایجان غربی متولد شده است.
https://ccsi.ir//vdcg.x9yrak9uupr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه