شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 7364

انتشار هفتاد و ششمين شماره همشهري ديپلماتيك با عنوان «تغيير بازي در زمين سوريه؛ عقب‌گرد»

شماره جدید «همشهری دیپلماتیک» با محور قرار دادن بحران سوريه و به‌ويژه تحولات اخير از جمله تهديدات نظامي عليه دولت سوريه، منتشر شده است
انتشار هفتاد و ششمين شماره همشهري ديپلماتيك با عنوان «تغيير بازي در زمين سوريه؛ عقب‌گرد»
شماره مهرماه ۱۳۹۲ «همشهری دیپلماتیک» بررسي اهداف محور عربي - غربي براي مداخله نظامي در سوريه، با رجوع به حقوق بين‌الملل اين موضوع را محور قرار داده است.

در این پرونده در مصاحبه با عدنان حسن محمود، سفير سوريه در تهران كه پيش‌تر وزير اطلاع‌رساني سوريه بوده است، به بررسي وضعيت آرايش نيروهاي سياسي فعال در بحران سوريه، ارزيابي ريشه‌ها و نتايج اين بحران و نقش دولت‌هاي خارجي در گسترش اين بحران پرداخته شده است.  

در پرونده ويژه سوريه در گفتگو با دكتر مسعود اسداللهي اوضاع ميداني جنگ سوريه، مداخلات خارجي، چگونگي صف‌بندي موافقان و مخالفان نظام و سناريوهاي پيشِ‌رو مورد بررسي قرار گرفته است. در سومين گفتگوي انجام شده در هفتاد و ششمين شماره همشهري ديپلماتيك، به بررسي ابعاد مداخله نظامي بازيگران مختلف در امور كشوري ديگر بر اساس حقوق بين‌المللي پرداخته شده است. عنوان اين گفتگو كه با دكتر هرميداس باوند انجام شده «عدم اجماع به علت وضعيت اتهام متقابل» است.

در پرونده «تغيير بازي در زمين سوريه» طي يادداشت‌هايي متنوع تحت عناويني چون: توافق امريكا و سوريه در بحران سوريه؛ سياست خارجي تركيه در قبال سوريه؛ نگاه غربي به بحران سوريه، لبنان و مصر؛ عنصر نظامي در سياست خارجي آمريكا؛ تحول در فرآيند مداخله‌گرايي در سياست
بين‌الملل؛ ابعاد حقوقي و سياسي اقدام به توسل زور عليه سوريه؛ چالش بازگشت شبه‌نظاميان وهابي از سوريه؛ به وجوه مختلف بحران سوريه در شرايط حاضر و آينده پرداخته شده است.

در هفتاد و ششمين شماره همشهري ديپلماتيك در گفتگويي با صمدعلي لكي‌زاده، سفير جمهوري اسلامي ايران در لهستان، به بررسي سطح امروز مناسبات دوجانبه ايران و لهستان و ظرفيت‌هاي موجود دو طرف و موانع و مشكلات پيشِ‌رو براي ارتقاي همكاري‌ها پرداخته شده است.

در پنجمين مصاحبه نشر يافته در شماره اخير همشهري ديپلماتيك، در گفتگو با ماشاالله شاكري، سفير سابق ايران در پاكستان، موضوع مذاكرات صلح افغانستان و سناريوهاي مرتبط با آينده اين كشور در سايه برقراري صلح يا تقابل مورد بررسي قرار گرفته است.

در شماره مهرماه ۱۳۹۲ همشهری دیپلماتیک در يادداشت‌هايي تحت عناويني از جمله: پيمان امنيتي افغانستان  - امريكا، موانع و ضرورت‌ها؛ نگاهي به مناسبات آمريكا و گروه‌هاي القاعده، محرك واشنگتن براي گفتگو با طالبان؛ استراتژي كاخ سفيد؛ نگاهي به محيط اجتماعي حزبالله لبنان؛ بهار اردني‌ها، زمستان هاشمي‌ها؛ تعدادي از مسايل مهم روز منطقه پيراموني ايران با نگاهي به آينده فرآيندهاي جاري مورد توجه قرار گرفته است. 

در هفتاد و ششمين شماره همشهري ديپلماتيك نظرات و ديدگاه‌هاي كارشناساني چون سیدمحمدکاظم سجادپور، ابراهيم متقي، هرميداس باوند، جعفر حق‌پناه، جواد كچوئيان، مسعود اسداللهي، پيرمحمد ملازهي، ماشاالله شاكري، آصف ديويد، تيموتي الكساندر گوزمان و... انعكاس يافته است.

شماره ۷6 همشهری دیپلماتیک در ۱۱4 صفحه و با قیمت ۳۵۰۰ تومان از دکه‌های روزنامه فروشی قابل تهیه است. https://ccsi.ir//vdcb.0bzurhbfaiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه