جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 4594

جمعی از وکلای عضو انجمن حقوقدانان معاصر ترکیه در واکنش به همکاری اطلاعاتی دولت آمریکا با دولت آنکارا که منجر به کشته شدن ۳۴ شهروند کردتبار ترکیه شده در مقابل سرکنسولگری آمریکا در استانبول تجمع کردند.
به گزارش ندای انقلاب به نقل از فارس در ترکیه، در پی افشای کشته شدن ۳۴ تن از شهروندان کردتبار ترکیه در حمله هوایی جنگنده های این کشور به این عده در منطقه مرزی اولودره ترکیه با عراق که با اطلاعات غلط ارائه شده از سوی ارتش آمریکا صورت گرفت، جمعی از وکلای عضو انجمن حقوقدانان معاصر ترکیه با تجمع و تظاهرات اعتراض آمیز نسبت به این جنایت در مقابل سرکنسولگری آمریکا در استانبول علیه دولت آمریکا و حزب حاکم عدالت و توسعه شعار دادند.

وکلای عضو انجمن حقوقدانان معاصر با حمل پلاکاردهایی با مضموم "قتل عام اولودره نتیجه همکاری آمریکا و حزب عدالت و توسعه" تاکید کردند که ۳۴ شهروند بیگناه ترکیه در نتیجه این همکاری دولت آنکارا و واشنگتن جان خود را از دست دادند.

فرهاد انجو یکی از شهروندان ترکیه که ۱۱ تن از بستگان خود را در این حمله از دست داده نیز با شرکت در این تظاهرات اظهار داشت که علیرغم گذشت بیش از پنج ماه از این حادثه هنوز حتی یک نفر هم در ارتباط با این کشتار بازداشت نشده و دولت آنکارا سعی می کند روی این ماجرا سرپوش بگذارد.

وکلای تظاهرکننده بعد از قرائت بیانیه خود در مقابل سرکنسولگری آمریکا به اقدام خود خاتمه دادند.

https://ccsi.ir//vdcd.n0o2yt0koa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه