يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 12 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : 3854

انتخابات روسیه نتایج جالبی را نشان داده است: بیش از ۹۰ درصد مردم چچن و حدود ۵۰ درصد از مردم پایتخت روسیه و ۷۴ درصد اتباع روسی در اکراین از "ولادیمیر پوتین" حمایت کردند و اینکه مخالفان در روسیه باید با شکست خود کنار بیایند. به گزارش ايراس به نقل از فارس؛ کمیته مرکزی انتخابات روسیه پیروزی "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر کنونی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری را مورد تایید قرار داده است. بر اساس آخرین اطلاعات، با شمارش بیش از ۹۹ درصد آراء انتخابات ریاست‌جمهوری، پوتین با کسب نزدیک به ۶۴ درصد کل آراء پیروز قطعی انتخابات است.
بیشترین حمایت از نخست وزیر روسیه بطور مرسوم در جمهوری‌های شمال قفقاز صورت گرفته است. برای مثال پوتین توانست در جمهوری چچن ۹۹.۸۲ درصد آراء را از آن خود کند. حامیان پوتین در سایر جمهوری‌های منطقه نیز گسترده هستند، البته نه به اندازه چچن: در داغستان (۹۲.۸۱ درصد)، جمهوری اینگوشتیا (۹۱.۵۰)، جمهوری کاراچیوا-چرکسی (۹۱.۱۸ درصد) و در جمهوری توآ (۹۰ درصد). ولادیمیر پوتین در مسکو، پایتخت روسیه توانست تنها حدود ۵۰ درصد آراء را بدست آورد. بر اساس آخرین اطلاعات، ۴۸ درصد از شهروندان مسکو به او رای داده اند. جایگاه دوم در پایتخت از آن پروخوروف است که بیش از ۲۰ درصد آراء را بدست آورده است.
زوگانوف در مسکو توانست کمی کمتر از این مقدار، یعنی ۱۹درصد آراء را کسب کند. تنها ۷ درصد از مردم پایتخت روسیه از ژیرینوفسکی و کمتر از ۵ درصد از میرونوف حمایت کرده اند.در شهرسنت پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه نخست وزیر پوتین توانسته است ۵۸.۷ درصد آراء انتخاباتی را نصیب شود، در این شهر نیز پروخوروف با کسب ۱۵.۵ درصد آراء در جایگاه دوم قرار دارد. در سنت پترزوبورگ نیز زوگانوف از این میلیارد عقب افتاده و ۱۵ درصد آراء را بدست آورد. میرنوف در شهر زادگاه خود ۶.۶ درصد آراء و ژیرینوفسکی هم ۴.۶ درصد کسب کرده‌اند.در اکراین نیز ۷۴ درصد از شهروندان روسی ساکن این کشور ( که تعداد آنها بیش از ۲۵ هزار نفر است) از پوتین حمایت کرده اند. پروخورف ۱۲.۷ درصد، زوگانوف-۸.۴۵ درصد، ژیرینوفسکی-۳.۱۴ درصد و میرونوف ۱.۶۴ درصد آراء را بدست آوردند.
کارشناسان در ارزیابی خود از انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه در روسیه به این نکته توجه کردند که مخالفان باید با نتیجه بدست آمده در این مبارزه و شکست واضح خود کنار آمده و آن را بپذیرند."گریگوری فئودوروف" نائب رئیس مجلس مردمی روسیه گفت: حتی اگر همه تخلفات صورت گرفته را هم حساب کنیم، در هر صورت تابلویی که روز یکشنبه در حوزه‌های رای گیری ترسیم شده، تغییری نخواهد کرد."آلکسی موخین" مدیر کل مرکز اطلاعات سیاسی روسیه یادآور شده است: نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری هفته‌ها قبل از برگزاری آن کاملا مشخص بود."دمیتری اورلوف"مدیر آژانس تفاسیر سیاسی و اقتصادی روسیه نیز در تفسیر نتیجه انتخابات روز یکشنبه گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری آخرین امکان برای سیاستمدارانی مانند زوگانوف و ژیرینوفسکی بود و اکنون آنها باید این واقعیت را بپذیرند که دیگر دوران آنها بسر آمده است.

https://ccsi.ir//vdcb.sbfurhbwaiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه