سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 14 May 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : 3611

درآمد ۲۳ ميليارد دلاري تركيه از محل صنعت گردشگري، اين كشور را در رتبه‌ي هفتم مقاصد گردشگري جهان قرار داد.
به گزارش ۵۹۸، به نقل از ورلد توريسم، با وجود كاهش درآمدهاي تركيه از محل صنعت گردشگري طي سه ماهه‌ي پاياني سال ۲۰۱۱، اين كشور در سال گذشته درآمد ۲۳ ميليارد دلاري را از صنعت گردشگري به ثبت رساند.

به گزارش ورلد توريسم، درآمد تركيه از محل صنعت گردشگري در سال گذشته ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ افزايش يافت تا اين كشور آسيايي-اروپايي در رتبه‌ي هفتم مقاصد گردشگري جهان قرار بگيرد.

بخش عمده‌ي گردشگران تركيه از کشورهاي آلمان، روسيه و انگليس بوده است و هر گردشگر به طور متوسط ۶۳۷ دلار ارز وارد چرخه‌ي اقتصادي اين كشور كرده است.

اين در حاليست كه پيش‌بيني مي‌شود با توجه به رشد چشمگير گردشگران خارجي ترکيه در سال‌هاي اخير، اين كشور در سال‌هاي آتي در جمع پنج مقصد برتر گردشگري جهان قرار گيرد.

در همين حال، سازمان جهاني جهانگردي تركيه را يكي از موفق‌ترين كشورهاي جهان در جذب گردشگر دانسته و پيش‌بيني كرده كه اين كشور در سال‌هاي آتي به يكي از سه مقصد برتر گردشگري جهان تبديل شود.

از سال گذشته به دليل هزينه‌ي پايين گردشگري سلامت در تركيه، تعداد زيادي از گردشگران آمريكايي تركيه را مكاني مناسب براي گذراندن تعطيلات و افزايش سلامت روحي و جسمي خود انتخاب كرده‌اند. تركيه سالانه ميزبان حدود ‌۴۰ هزار گردشگر سلامت است كه درآمدي حدود ‌۱۵۰ ميليون دلار را براي اقتصاد اين كشور به همراه دارد.

https://ccsi.ir//vdcc.sq1a2bqesla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه