جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 3595

نخستین همایش ' هم اندیشی فعالان تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان' جمعه شب در تفلیس برگزار شد.
به گزارش ایرنا ، در این همایش بیش از ۱۵۰ فعال اقتصادی و سرمایه گذار ایرانی در گرجستان ضمن آشنایی با فعالیت های اقتصادی یكدیگر در این كشور، راهكار های توسعه همكاری های اقتصادی مشترك بین دو كشور، رفع موانع و مشكلات فرارو و بررسی طرحهای جدید را با حضور ' مجید صابر' سفیر ایران در تفلیس مورد بحث و بررسی قرار دادند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در مراسم افتتاح این همایش ضمن تبریك ایام الله دهه مبارك فجر و بزرگداشت این رویداد عظیم فراموش نشدنی، اهداف برگزاری این نشست را تشریح كرد.
'مجید صابر' با اشاره به افزایش قابل ملاحظه مبادلات تجاری بین دوكشور در سال جاری نسبت به سال ۸۹ و انجام پروژه های مختلف ، خواستار افزایش هر چه بیشتر ارتباطات تجاری بین تجار ایرانی و گرجستانی در بخش های مختلف اقتصادی شد.
وی از ایجاد شرایط مناسب جهت صدور كالا، خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری شركت های ایرانی به گرجستان خبر داد و ابراز امیدواری كرد: در آینده ای نزدیك شاهد حضور بیش از پیش شركت ها و بازرگانان ایرانی در گرجستان باشیم.
در ادامه همایش هم اندیشی فعالان تجاری و اقتصادی ایران و گرجستان، از نتیجه اقدامات و برنامه های سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و بخش كنسولی ایران برای تسهیل امور ایرانیان مقیم، بازرگانان و فعالان اقتصادی تقدیر شد، سپس تجار و فعالان اقتصادی ایران دیدگاه های خود را در زمینه فعالیت های مربوطه در گرجستان ارایه دادند.
در این همایش شركت كنندگان مراتب قدردانی خود را از سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان مبنی بر لغو روادید برای دارندگان گذرنامه های عادی، رشد ۳۰۰ درصدی گردشگری اعلام كردند.
همچنین از برقراری پرواز های مستقیم بین دو كشور، افتتاح سركنسولگری ایران در بندر باتومی، رسیدگی به امور ایرانیان، پیگیری عفو و آزادی زندانیان ایرانی در گرجستان توسط رئیس جمهوری آن كشور، تقویت كادر آموزگاران و دبیران و امكانات مجتمع آموزشی فردوسی در تفلیس تقدیر شد.

https://ccsi.ir//vdcd.n0s2yt0kka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه