جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 3570

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل نظام‌مند شدن تبادل دانشجو بین ایران و گرجستان را گامی مهم در ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان و دانشگاه‌های دو کشور دانست.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی این وزارت در دیدار با سفیر جمهوری گرجستان در تهران، با اشاره به سوابق و مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و گرجستان، گسترش بیشتر همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

در این دیدار قربانی با اشاره به توانمندی‌ها و قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و فناوری، آمادگی کشورمان را برای گسترش همکاری‌های دانشگاهی از جمله تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، برگزاری کنفرانس‌های بین المللی، تقویت کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی و اسلام شناسی و انتقال تجربیات اعلام داشت.

وی همچنین نظام‌مند شدن تبادل دانشجو بین دو کشور را گامی مهم در ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان و دانشگاه‌های دو کشور دانسته و تقویت همکاری‌های دانشگاهی و ایجاد ترافیک علمی را زمینه ساز توسعه بیشتر همکاری‌ها در سایر زمینه‌ها قلمداد کرد.

در ادامه این دیدار سفیر جمهوری گرجستان در تهران نیز ضمن تأیید نکات مطرح شده، جمهوری اسلامی ایران را از لحاظ توان علمی، ریشه‌های عمیق فرهنگی و تاریخی در منطقه و جهان سرآمد دانست و آمادگی کشورخود را برای همکاری در تمام زمینه‌ها اعلام کرد.

وی با اشاره به سطح مناسب دانشگاه‌های گرجستان و تحصیل تعدادی از دانشجویان ایرانی در آن کشور، خواستار ارزیابی مدارک صادره از دانشگاه‌های معتبر جمهوری گرجستان شد.

https://ccsi.ir//vdcg.u9wrak9nzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه