جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 3474

سفیر آمریکا در گرجستان اعلام کرد که روسای‌جمهوری دو کشور در اواخر ژانویه در واشنگتن با یکدیگر دیدار و روند توسعه همکاری‌های دوجانبه و اصلاحات سیاسی در گرجستان را بررسی خواهند کرد
سفیر آمریکا در گرجستان اعلام کرد که روسای‌جمهوری دو کشور در اواخر ژانویه در واشنگتن با یکدیگر دیدار و روند توسعه همکاری‌های دوجانبه و اصلاحات سیاسی در گرجستان را بررسی خواهند کرد.

به گزارش آران نیوز به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "جان باس" سفیر آمریکا در تفلیس روز یکشنبه اعلام کرد که "باراک اوباما" و "میخائیل ساآکاشویلی" رئیس‌جمهوری آمریکا و گرجستان در تاریخ ۳۰ ژانویه در جریان مذاکرات خود در واشنگتن، طیف وسیعی از مسائل مربوط به روابط دوجانبه و از جمله لزوم انجام اصلاحات سیاسی در گرجستان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

باس گفت: فکر می‌کنم که این ملاقات امکان بسیار خوبی برای تعمیق روابط بین دو کشور خواهد بود، بویژه آنکه رهبران آمریکا و گرجستان چندین ماه است که با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو نکرده‌اند.

وی روز گذشته به خبرنگاران گفت: مسائل مربوط به امنیت بین المللی که مقامات واشنگتن و تفلیس را نگران کرده است، همچنین اوضاع کنونی در منطقه قفقاز و البته مسئله همکاری‌های دو کشور در زمینه تامین امنیت در افغانستان مورد بررسی طرفین قرار خواهد گرفت.

سفیر آمریکا با یادآوری اینکه دو کشور در جهت‌گیری‌های بسیاری با یکدیگر همکاری دارند که افغانستان یکی از نمونه‌های موفق این مشارکت

برخی مخالفان در گرجستان بر این عقیده هستند که دولت آمریکا قصد دارد به ساآکاشویلی کمک کند تا در پاییز سال ۲۰۱۲ انتخابات پارلمانی در گرجستان تا جای ممکن آزاد و دموکراتیک برگزار شود تا بهانه‌ای برای اعتراضات مردمی بوجود نیاید.

احزاب مخالف دولت در گرجستان چند سال است تلاش می‌کنند تا با کشاندن مردم به خیابان‌ها و گسترش اعتراضات دولت ساآکاشویلی را مجبور به استعفاء کنند، ولی در این خصوص موفقیتی بدست نیاورده‌اند.

https://ccsi.ir//vdcj.aetfuqexxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه