شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 3384

مدیر عامل شبکه برق ایران با اشاره به ساخت یک مسیر جدید ۴۰۰ کیلوولتی انتقال برق به ارمنستان از افزایش پایداری و حفاظت الکترونیکی شبکه برق کشور خبر داد، گفت: طرح افزایش پایداری شبکه برق تا سال آینده کامل می‌شود.
میرفتاح فتاح قره باغ در گفتگو با مهر با اشاره به ساخت یک مسیر جدید تبادل برق بین ایران و ارمنستان، گفت: هم اکنون خطوط جدید در استان آذربایجان شرقی ایران به منظور افزایش تبادلات برقی با ارمنستان در دست ساخت است.

مدیر عامل شبکه برق ایران با اعلام اینکه بر این اساس در شرایط فعلی ساخت خط جدید ۴۰۰ کیلوولتی انتقال برق ایران به ارمنستان در حال انجام است، تصریح کرد: با ساخت این خط جدید امکان اتصال شبکه برق ایران در یک مسیر جدید به منطقه " آگاراک" ارمنستان فراهم می شود.

محمد بهزاد معاون وزیر نیرو با اشاره به ساخت یک خط ۴۰۰ کیلوولتی انتقال برق ایران به ارمنستان به مهر گفته بود: هدف از ساخت این خط انتقال برق اتصال شبکه برق ایران به گرجستان و در آینده روسیه و سایر کشورهای اروپایی است.

به گزارش مهر، در حال حضر برای تبادل برق بین ایران و ارمنستان یک خط ۲۳۰ کیلوولتی در مدار بهره برداری قرار دارد، که پیش بینی می شود با ساخت مسیر جدید امکان اتصال شبکه برق ایران به گرجستان از مسیر ارمنستان فراهم شود.

ایران و ارمنستان سال ۱۳۸۳ قراردادی به منظور تهاتر گاز و برق امضا کردند که در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۲.۴ میلیون متر مکعب گاز از طریق تاسیسات مرزی نوردوز به این کشور همسایه صادر می شود که برای انتقال گاز به ارمنستان خط لوله ای به قطر ۳۰ اینچ و به طول ۱۱۳ کیلومتر حدفاصل تبریز تا مرز ارمنستان ساخته شده است.

مدت قرارداد تهاتر گاز ایران و برق ارمنستان را ۲۰ ساله بوده که قرارداد صادرات گاز ایران به ارمنستان یک قرارداد چهار جانبه میان شرکت ملی صادرات گاز ایران، شرکت توانیر، شرکت ایروان تی پی پی و شرکت برق ارمنستان است.

پایداری شبکه برق ایران افزایش یافت

فتاح قره باغ در ادامه در خصوص مهمترین اقدامات انجام شده به منظور افزایش پایداری شبکه انتقال برق ایران، اظهار داشت: در حال حاضر یکسری شاخص‌های اصلی به منظور ارتقای صنعت برق ایران به ویژه در بخش توزیع و انتقال تعریف شده است.

این مقام مسئول از افزایش فرکانس به عنوان یکی از شاخص‌های تدوین شده در صنعت برق کشور یاد کرد و افزود: هم اکنون فرکانش شبکه انتقال برق ایران به سطح مطلوب و قابل قبولی افزایش یافته است.

وی دامنه تغییرات در شبکه برق کشور را حدود ۰.۳ هرتز عنوان کرد و یادآور شد: به زودی دامنه تغییرات شبکه برق به ۰.۲ هرنز ارتقا می یابد.

مدیر عامل شبکه برق ایران همچنین از افزایش سطح حفاظت الکترونیکی شبکه سراسری برق خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سالجاری سطح حفاظت الکترونیکی شبکه سراسری برق کشور به مرز ۸۰ درصد افزایش می یابد.

به گفته این مقام مسئول همچنین پیش بینی می شود تا سال ۱۳۹۱ سطح حفاظت الکترونیکی شبکه سراسری برق کشور به ۸۵ تا ۸۸ درصد افزایش یابد.

به گزارش مهر، هم اکنون وسعت شبکه برق ایران به بیش از ۵۰ هزار کیلومتر افزایش یافته و در شرایط فعلی به منظور افزایش پایداری شبکه برق در کنار ساخت شبکه‌های انتقال ۴۰۰ و ۲۰۰ کیلوولتی، احداث شبکه توزیع و فوق توزیع برق هم در دستور کار قرار دارد.

https://ccsi.ir//vdcj.oetfuqetxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه