سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ , 21 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : 2529

 روسیه نسبت به واکنش آمریکا به یونسکو به دنبال تصویب عضویت فلسطین در این نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد و اعلام خودداری از پرداختن حق عضویت به این سازمان ابراز تاسف کرد.
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز؛ شبکه الجزیره ۲ نوامبر (۱۱ آبان) در خبری اعلام کرد: «روسیه نسبت به واکنش آمریکا به یونسکو به دنبال تصویب عضویت فلسطین در این نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد و اعلام خودداری از پرداختن حق عضویت به این سازمان ابراز تاسف کرد.»
بنابراین گزارش، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته در یک نشست مطبوعاتی در ابوظبی نسبت به این اقدام آمریکا ابراز تاسف کرده است.
لاوروف گفت: «تصمیم آمریکا برای عدم پرداخت حق عضویت به یونسکو تاسف آور است. این تصمیم در ایجاد محیط لازم و مساعد برای از سرگیری مذاکرات میان فلسطینی ها و اسراییلی ها کمک نخواهد کرد.»
یاد آور می شود کنفرانس عمومی یونسکو، نهاد اصلی رهبری این سازمان روز دوشنبه (۹آبان) با ۱۰۷ رای موافق و ۱۴ رای مخالف عضویت فلسطین در یونسکو را به تصویب رساند. "ویکتوریا نولند" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این اقدام اعلام کرد که کشور وی پرداخت حق عضویت خود در یونسکو را قطع می کند.

https://ccsi.ir//vdcj.8e8fuqeihsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه