شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 25288
تعمیق همکاری ایران و ارمنستان در بخش هوانوردی
به گزارش بنیاد مطالعات قفقاز، «گنل سانوسیان» وزیر امور مدیریت منطقه­ای و زیربنایی ارمنستان با هیأت ایرانی به سرپرستی «محمد محمدی بخش» معاون وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران دیدار کرد. «مهدی سبحانی» سفیر ایران در ارمنستان نیز در این هیات حضور داشت.
به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت امور ارضی و زیربنایی، در این نشست تعدادی از موضوعات مربوط به همکاری در بخش هوانوردی به ویژه در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیما، آماده سازی و آموزش متخصصان، افزایش پروازهای بین دو کشور و همچنین توسعه پروازهای ترانزیتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. توافقنامه همکاری بین مقامات هواپیمایی دو کشور در زمینه تبادل تجربیات حاصل شد.
قرار شد مقامات هوانوردی دو کشور به همکاری نزدیک با یکدیگر به منظور تبادل تجربیات ادامه دهند. مقامات هوانوردی ایران از نمایندگان اداره هوانوردی جمهوری اسلامی ایران برای بررسی پتانسیل سازمان­های هواپیمایی ایران دعوت کردند.
مقامات ارشد ارمنستان بار‌ها به اهمیت روابط با ایران اشاره کرده‌اند. اخیرا آلن سیمونیان رئیس پارلمان ارمنستان در شبکه اجتماعی «ایکس» با انتشار تصاویر پرچم‌های ایران و ارمنستان کنار هم نوشت: «ایران همسایه هزار ساله ماست، ایران دوست ارمنستان است. این دوستی ادامه خواهد داشت».
 
https://ccsi.ir//vdcevw8w.jh8nvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه