شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 25286
عملیات ویژه نیروهای پلیس ارمنستان در منطقه تاووش
به گزارش بنیاد مطالعات قفقاز به نقل از نیوز ارمنیا، در روستای مرزی کرانتس منطقه تاووش ارمنستان، وضعیتی متشنج ایجاد شده است. حضور تعداد زیادی از افسران پلیس از منطقه گزارش می‌شوند. نیروهای پلیس با مسدود کردن جاده ایجوان به کرانتس، ورود خبرنگاران را نیز ممنوع کردند. عملیات ویژه در حال انجام است، جاده به دلایل امنیتی بسته است.
وزارت کشور ارمنستان گزارش داد که 31 نفر در کرانتس به دلیل رعایت نکردن الزامات قانونی پلیس بازداشت شدند. ظاهرا بازداشت شدگان در کار پاکسازی مین در منطقه مرزی دخالت کردند. «جنبش تاووش» از وجود افراد زیر سن قانونی در میان بازداشت شدگان خبر می دهد.
بر اساس بیانیه وزارت کشور ارمنستان، وزارت دفاع جمهوری ارمنستان کار مین زدایی در مرز ارمنستان و آذربایجان در منطقه روستای کرانتس در منطقه تاووش و روستای خیرملی در منطقه قزاق آذربایجان را آغاز کرده است.
وزارت کشور ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: کار برای بازتولید مرز دولتی در این بخش توسط گروه‌های کارشناسی جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر اساس محاسبات ژئودتیکی به منظور اطمینان از شفاف‌سازی مختصات انجام می‌شود. پلیس اقدامات فشرده ای را در این مناطق انجام می دهد تا از ورود غیرنظامیان به مناطق مین گذاری شده جلوگیری کند و امنیت آنها را تضمین کند.
در 19 آوریل، کمیسیون های تعیین مرز ارمنستان و آذربایجان با آغاز تعیین مرز از منطقه تاووش موافقت کردند. شرح این بخش‌های خط مرزی با در نظر گرفتن شفاف‌سازی مختصاتی که در نتیجه اندازه‌گیری‌های ژئودتیکی در محل به‌دست می‌آید، ترسیم می‌شود. مخالفان این روند به امتیازات یکجانبه بیشتر طرف ارمنی اشاره می کنند.
 
https://ccsi.ir//vdcceiqi.2bqp48laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه