جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 1284
رئيس اتاق بازرگاني گيلان خبر داد:

برگزاري نمايشگاه بازرگاني ايران در داغستان

 رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن گيلان از برگزاري نمايشگاه اختصاصي بازرگاني و صنعتي ايران در ماخاچ‌كالاي داغستان در مهر امسال خبر داد.
هادي تيزهوش تابان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اينكه اين نمايشگاه به مناسبت بازگشايي مرز داغستان با گيلان پس از ۱۸ سال انجام مي‌شود، اظهار داشت: مجوز برپايي نمايشگاه گرفته شده و سه هفته آينده مقدمات كار براي آماده كردن نمايشگاه انجام مي‌شود.
وي برپايي نمايشگاه مذكور را با هدف توسعه و افزايش حجم صادرات كشور در برنامه پنجم دولت ذكر كرد و گفت: برقراري امكان مراودات و مبادلات تجاري بين ايران و روسيه به ويژه فعاليت‌هاي بازارسازي كالاي صادراتي گيلان از ديگر اهداف برگزاري نمايشگاه است.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن گيلان ادامه داد: اين نمايشگاه با همكاري سفارت ايران در مسكو و اتاق بازرگاني و تجارت داغستان و توسط شركت پارس پگاه تجارت در ماخاچ‌كالاي داغستان برگزار مي‌شود.
وي زمان برگزاري نمايشگاه مذكور را از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه امسال عنوان كرد و افزود: اين نمايشگاه جنبه بازاري دارد.
تيزهوش تابان برگزاري نشست‌ و ملاقات هيئت تجاري با اتاق بازرگاني داغستان و بازديد هيئت تجاري ايران از بازار محلي و مراكز تجاري ماخاچ‌كالا را از جمله برنامه‌هاي جانبي اين نمايشگاه عنوان كرد.

* نقش توريسم در اقتصاد جهان
وي درباره نقش همكاري‌هاي منطقه‌اي در توسعه توريسم درياي خزر بيان داشت: توريسم نقش مهمي از اقتصاد جهان را تشكيل مي‌دهد و نسبت به ديگر بخش‌هاي اقتصادي در شرايط كنوني در آينده از ارزش افزوده بالايي برخوردار است.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن گيلان با بيان اينكه توريسم به دو صورت مستقيم و غيرمستقيم بر اقتصاد كشورها اثر مي‌گذارد، عنوان كرد: منطقه خزر با برخورداري از منابع متنوع طبيعي، ذخاير انرژي و گذر كريدورهاي مهم جهاني مانند تراسيكا و نورت تراك، داراي ظرفيت‌هاي بالايي براي توسعه توريسم در منطقه است.
اين مسئول بهبود جايگاه توريسم منطقه درياي خزر از سهم كل توريسم جهاني را نيازمند شكل‌گيري همكاري‌هاي منطقه‌اي دانست و تصريح كرد: مهم‌ترين نحوه اين همكاري توسعه شبكه حمل و نقل هوايي است كه در توسعه توريسم و گزردشگري منطقه نقش دارد.

* نقش موثر توسعه گردشگري دريايي در همكاري‌هاي منطقه‌اي
تيزهوش تابان توسعه حمل و نقل دريايي به ويژه گردشگري دريايي و راه‌اندازي پورتال گردشگري منطقه درياي خزر را در همكاري‌هاي منطقه‌اي تاثيرگذار و مهم دانست.
وي خاطرنشان كرد: تشكيل كارگروه يا كميسيون تخصصي توسعه توريسم درياي خزر با نمايندگاني از تمام كشورها و تنظيم موافقتنامه و پروتكل همكاري‌هاي منطقه‌اي براي توسعه گردشگري درياي خزر را از ديگر موارد مهم در همكاري‌هاي منطقه‌اي برشمرد.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن گيلان در ادامه به اقدام‌هاي اين اتاق اشاره كرد و بيان داشت: توانمندسازي اتاق براي پاسخگويي به نيازهاي محيطي بازرگانان و فعالان اقتصادي از اقدام‌هاي اين اتاق بوده است.
اين مسئول اضافه كرد: توسعه منابع انساني، توسعه زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات مانند اتوماسيون اداري، اينترانت، تامين نيازهاي سخت‌افزاري مربوط به تجهيزات رايانه‌اي از ديگر اقدام‌هاست.

* بهبود توان رقابتي در بازارهاي بين‌المللي با تداوم برگزاري نمايشگاه‌ها
تيزهوش تابان جذب نيروي انساني كارآمد و آموزش ديده را از ديگر اقدام‌هاي موثر اتاق گيلان براي پاسخگويي به نيازهاي محيطي ذكر كرد و ابراز داشت: برگزاري سمينارهاي تخصصي و بازرگاني خارجي از جمله اقدام‌هايي بود كه صورت گرفت.
وي با تصريح بر تداوم برگزاري سمينارها و نمايشگاه‌ها خاطرنشان كرد: جهان پيوسته در حال تغيير بوده و نياز به ارتقا و بهينه‌سازي واحدهاي صنعتي و بهبود توان رقابتي آنها در بازارهاي بين‌المللي و ملي و ارتقاي فرهنگ استفاده از يادگيري مستمر و دانش و فناوري روز براي بالندگي است.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن گيلان هدف از برگزاري سمينارها را توسعه دانايي و افزايش دانش ‌مديران اقتصادي استان به ويژه واحدهاي صنعتي گيلان به منظور افزايش بهره‌وري، سودآوري، آشنايي با سيستم‌هاي نوين مديريتي در سطح جهاني و بين‌المللي عنوان كرد.
وي نقش آموزش را مهم دانست و اذعان داشت: اميدواريم با تداوم چنين برنامه‌هاي آينده‌ساز و تحول‌ساز و بهسازي برنامه‌هاي آموزشي بتوانيم نقشي فعال و مفيد در عرصه اقتصادي گيلان ايفا كنيم.

https://ccsi.ir//vdcg.79qrak9xtpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه