شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 4508

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تصمیم رهبران ناتو در خصوص ادامه حمایت از گرجستان در راه عضویت در این سازمان و همچنین عدم نتیجه گیری اصولی از حوادث آگوست سال ۲۰۰۸ ابراز تاسف و نگرانی کرد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اعلام کرد که این کشور از تصمیم ناتو در خصوص گرجستان ابراز تاسف و نگرانی می کند و معتقد است که پیمان آتلانتیک شمالی هنوز نتیجه گیری اصولی در رابطه با حوادث غم انگیز ماه آگوست سال ۲۰۰۸ نگرفته است.

لوکاشوویچ گفت: یکی از پیچیده ترین مسائل اوضاع در منطقه قفقاز جنوبی و مطابق با آن تامین روابط حسن همجواری بین روسیه، گرجستان، آبخازی و اوستیای جنوبی است.

به گفته وی، در این رابطه مقامات مسکو با نگرانی و تاسف به اظهارات صورت گرفته در نشست سران ناتو در شیکاگو نگاه می‌کنند که این سازمان همه تصمیمات اتخاذ شده قبلی در رابطه با گرجستان را مورد تایید قرار داده و از روسیه خواسته است تا در روابط خود با آبخازی و اوستیای جنوبی تجدید نظر کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: واضح است که مقامات ناتو همچنان نتیجه گیری اصولی از حوادث غم انگیز آگوست سال ۲۰۰۸ نکرده‌اند.

همانطور که رسانه‌های گروهی پیش از این اعلام کردند، در بیانیه پایانی نشست سران ناتو در شیکاگو گفته شده که پیمان آتلانتیک شمالی بر اصرار خویش در مورد خودداری روسیه از به رسمیت شناختن استقلال آبخازی و اوستیای جنوبی ادامه داده و همچنان از تلاش گرجستان برای عضویت در ناتو حمایت می‌کنند.

در این سند آمده است که شرکت کنندگان در نشست سران ناتو در خصوص کمک به گرجستان برای عضویت در این سازمان، از جمله گفت‌وگوهای سیاسی، همکاری‌های عملی و مشارکت با این کشور به توافق رسیده‌اند.

در این سند همچنین تاکید شده است که ناتو همچنان آبخازی و اوستیای جنوبی را جزء لاینفک خاک گرجستان می‌داند.

https://ccsi.ir//vdci.ua5ct1awvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه