کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عید نوروز در پایتخت روسیه گرامی داشته شد

2 فروردين 1391 ساعت 21:14


در این آیین مسوولان نهادهای ایرانی و خانواده های آنها، دانشجویان و تجار ایرانی مقیم مسكو و دهها نفر از شخصیت های ادبی و اجتماعی از روسیه و كشورهای تاجیكستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان شركت داشتند.
'رضا سجادی' سفیر كشورمان در روسیه در ابتدای این آیین ضمن تبریك سال نو به حضار، سال پرموفقیتی را برای ایرانیان و نمایندگان ملت های دیگر آرزو كرد.
وی با بیان اینكه سال گذشته سال پر فراز و نشیبی برای ایران اسلامی بود، گفت: همه كسانی كه مخالف عدالت جهانی هستند، جمع شده اند تا به زعم خود ملت ایران را به زانو درآورند.
سفیر ایران خاطرنشان كرد: خدا را شاكریم كه با حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان دادیم فرزندان ملتی با تمدن پنج هزار ساله هستیم و از جنگ و تهدید هراسی نداریم.

وی گفت: مسیری را كه حضرت امام خمینی (ره) به ما نشان داد، ادامه خواهیم داد و هیچ تهدیدی ما را از طی این مسیر ارزشمند باز نخواهد داشت.

سجادی با بیان اینكه در سال گذشته ملت های چندین كشور منطقه از زیر یوغ رژیم های استبدادی خارج شدند، ابراز امیدواری كرد كه بقیه ملت های منطقه هم آزادی كامل به دست آورند.

در ادامه این آیین، اشعاری در وصف بهار و جشن نوروز قرائت شد و سپس گروه موسیقی سنتی ایرانی 'گلبانگ' قطعاتی از موسیقی اصیل ایرانی را اجرا كرد و برنامه های شادی نیز برای كودكان اجرا شد كه مورد توجه حاضران واقع شد.

آیین گرامی داشت عید باستانی نوروز در مسكو به همت رایزنی فرهنگی سفارت كشورمان در روسیه برگزار شد.


کد مطلب: 4064

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/4064/عید-نوروز-پایتخت-روسیه-گرامی-داشته

قفقاز
  https://www.ccsi.ir