چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 25140
درصورت پیروزی در انتخابات روابط با روسیه را تقویت می‌کنیم
به گزارش ایسنا،‌ به نقل از اسپوتنیک، سالیسی، معاون حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه به رهبری کمال قلیچداراوغلو، نامزد ریاست جمهوری ترکیه، به صراحت اعلام کرد که اپوزیسیون می‌خواهد در صورت پیروزی در انتخابات، روابط خود را با روسیه تقویت کند.
وی گفت: «ما حزبی هستیم که به اهمیت روابط خوب با روسیه، نه تنها با روسیه، بلکه با همه همسایگانمان معتقدیم... در روابط ترکیه با روسیه مشکلاتی وجود دارند؛ اما ما می‌خواهیم آنها را از طریق گفت‌وگو حل کنیم و روابط را به سطح جدیدی ارتقا دهیم.»
سالیسی با اشاره به اینکه حزب مردم جمهوری‌خواه برای تعمیق همکاری‌های اقتصادی با روسیه آماده است، گفت: «ما می‌توانیم تجارت را تقویت کنیم، بخش گردشگری برای ما اهمیت زیادی دارد. ما متعهد به ارتقای توسعه و رونق در منطقه هستیم. ما در برابر ایجاد رابطه با روسیه تعصب نداریم.»
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کمال قلیچداراوغلو روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت: دوستان عزیز روس! شما پیشتر در توطئه‌چینی، اشاعه اخبار نادرست و جعلی در ترکیه دست داشتید. اگر پس از ۱۵ مه هم دوستان خود را می‌خواهید دست از سر ترکیه بردارید. ما هنوز خواهان همکاری و دوستی هستیم.
پس از آن رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که نمی‌تواند به مخالفان اجازه حمله به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و کشور روسیه را بدهد.
ریاست جمهوری روسیه «به شدت» این اتهام را رد کرد و اردوغان روز جمعه در جریان یک برنامه تلویزیونی در کمپین انتخاباتی از پوتین دفاع کرد.
 
  https://ccsi.ir//vdcbg8b5.rhbsapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه