پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ , 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 25128
اردوغان: اجازه نمی‌دهیم سیاست داخلی ما جهت‌دهی شود
رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که اجازه نخواهند داد برخی مجلات غربی که ابزار عملیاتی قدرت‌های جهانی هستند، سیاست داخلی ترکیه را هدایت کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از تی آر تی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در یک توییت درباره گزارش برخی از مجلات خارجی که او را هدف حمله قرار داده است، واکنش نشان داد.
اردوغان تاکید کرد ترکیه کشوری است که با تحرکات سیاسی، دیپلماتیک و نظامی خود عرصه را برای سازمان‌های تروریستی تنگ می‌کند.
اردوغان با تاکید بر کارآمدی ترکیه در سیاست خارجی، تصریح کرد که قاطعانه از حقوق ترک‌های قبرس، دنیای ترک و بالکان دفاع می‌کنند.
او با یادآوری نقش کلیدی ترکیه در حل مشکلات لیبی، سوریه و قره‌باغ گفت: با تبادل اسرا (بین روسیه و اوکراین) و توافق کریدور غلات، به حل بحران‌های منطقه‌ای کمک کردیم.
رئیس جمهورب ترکیه در واکنش به برخی مجلات غربی که دستگاه عملیاتی قدرت‌های جهانی هستند، گفت: اجازه نمی‌دهیم سیاست داخلی ما جهت‌دهی شود و اراده ملی تحت تأثیر جلد مجلاتی قرار گیرد که دستگاه عملیاتی قدرت‌های جهانی هستند. امیدوارم با قرن ترکیه دستاوردهای دیپلماتیک را به اوج برسانیم.
وی در این پیام تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم سیاست داخلی کشور تحت تاثیر جلد مجلاتی که حکم دستگاه عملیاتی قدرت‌های جهانی را دارند، قرار بگیرد و برای اراده ملی‌مان خط و نشان بکشند.
همچنین آناتولی گزارش داد، رئیس جمهوری ترکیه پیامی در شبکه‌های اجتماعی درباره دستاوردهای دیپلماتیک ترکیه در سال‌های اخیر هم در میدان و هم سر میز مذاکره منتشر کرد.
اردوغان همچنین متذکر شد: برخی برای آنکه قاتل نیروهای پلیس، سربازان و غیرنظامیان کشور را تروریست بخوانند، به غرب چشم دوخته‌اند. امروز ترکیه با تحرکات سیاسی، دیپلماتیک و نظامی خود عرصه را برای گروه‌های تروریستی تنگ کرده است.
وی در ادامه این پیام تصریح کرد: ترکیه با تلاش دیپلمات‌هایش، رویه سیاست خارجی پایدار، خلاقانه و بشردوستانه را اجرا کرده‌ و شمار نمایندگان خارجی خود را از ۱۶۳ نفر به ۲۶۰ نفر رسانده است. به این ترتیب ترکیه به یکی از پنج کشور برخوردار از بزرگترین شبکه دیپلماتیک در جهان تبدیل شده است.
  https://ccsi.ir//vdch6zni.23nmidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه